משתמש:שיע.ק/פולמוס: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 35: שורה 35:
[[קובץ:הפסק דין.JPG|שמאל|ממוזער|250px|פסק הלכה שנכתב ביוזמת הזרם המשיחיסטי הקובע שהרבי מליובאוויטש הוא המשיח, חתום על ידי רבנים מחוגים ועדות שונות]]
[[קובץ:הפסק דין.JPG|שמאל|ממוזער|250px|פסק הלכה שנכתב ביוזמת הזרם המשיחיסטי הקובע שהרבי מליובאוויטש הוא המשיח, חתום על ידי רבנים מחוגים ועדות שונות]]
{{השלמה}}
{{השלמה}}
ברובן של הקהילות היהודיות היו שהתייחסו בביטול לטענה שהרבי מליובאוויטש הוא המלך המשיח. היו רבנים ואישים אחרים שאף ראו בשלילה את הפעילות המשיחית, ויצאו נגדה בפומבי. אחד ממנהיגי הציבור הליטאי, שיצא נגד נגד הרבי בצורה בוטה, כבר בתחילת שנות ה-80, כאשר פתחה חב"ד בקמפיין 'אנו רוצים משיח עכשיו', פתח במערכה אישית כנגד הרבי וחסידות חב"ד וכנגד זיהוי החסידים את הרבי כמשיח{{הערה|משה הורוביץ, שהמפתח בידו, ירושלים 1989, עמ' 95}}. אותו אחד טען כי הדגש שנותנת חב"ד על הצורך והביטחון בביאת המשיח עתה עומדים בסתירה לדברי הנביא [[חבקוק]] "אם יתמהמה חכה לו כי בוא יבוא", והזהיר כי חסידי חב"ד יחוו משבר אמונה לאחר הסתלקותו - ח"ו - של הרבי {{מקור}}.  
ברובן של הקהילות היהודיות היו שהתייחסו בביטול לטענה שהרבי מליובאוויטש הוא המלך המשיח. היו רבנים ואישים אחרים שאף ראו בשלילה את הפעילות המשיחית, ויצאו נגדה בפומבי. אחד ממנהיגי הציבור הליטאי, שיצא נגד הרבי בצורה בוטה, כבר בתחילת שנות ה-80, כאשר פתחה חב"ד בקמפיין 'אנו רוצים משיח עכשיו', פתח במערכה אישית כנגד הרבי וחסידות חב"ד וכנגד זיהוי החסידים את הרבי כמשיח{{הערה|משה הורוביץ, שהמפתח בידו, ירושלים 1989, עמ' 95}}. אותו אחד טען כי הדגש שנותנת חב"ד על הצורך והביטחון בביאת המשיח עתה עומדים בסתירה לדברי הנביא [[חבקוק]] "אם יתמהמה חכה לו כי בוא יבוא", והזהיר כי חסידי חב"ד יחוו משבר אמונה לאחר הסתלקותו - ח"ו - של הרבי {{מקור}}.  


(בתגובה לדברים אלה נגד הדיבור על בוא המשיח "עכשיו", אמר הרבי ששלוש פעמים ביום אומרים בתפילה בברכת עבודה "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", ובברכת מצמיח קרן ישועה "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך", ושהיסוד השנים עשר מתוך הי"ג העיקרים שקבע הרמב"ם, העוסק בגאולה, מתומצת במילים "אף על פי שיתמהמה אחכה לו בכל יום שיבוא"). {{הערה| ראה לדוגמא: התוועדויות תשמ"ו, חלק א, עמ' 536. וראה גם אג"ק ח"ב ע' רלג, חי"ב ע' יח. וראה בספר בצל החכמה (ע' 192) שם נדפסו דברי הרבי בעת ביקור הרה"ג ר' פינחס  מנחם אלתר מיום ד' אייר תשמ"ג: "נהניתי לראות בהגדת "מבית הלוי" (ע' קצז) בשם הגרי"ז מבריסק, שהכוונה ב"אחכה לו בכל יום שיבוא" היא  בכל יום ממש... ואֵֶל השאלה הנשאלת: הלא נאמר כי טרם ביאת המשיח יבוא אליהו הנביא, ואם כן כיצד יתכן שמשיח יבא היום בעוד שאליהו הנביא לא בא אתמול?! הוא משיב, כי בשעה שיבוא אליהו ויישב את כל הקושיות הוא ישיב אף לקושיא זו".] }}
(בתגובה לדברים אלה נגד הדיבור על בוא המשיח "עכשיו", אמר הרבי ששלוש פעמים ביום אומרים בתפילה בברכת עבודה "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", ובברכת מצמיח קרן ישועה "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך", ושהיסוד השנים עשר מתוך הי"ג העיקרים שקבע הרמב"ם, העוסק בגאולה, מתומצת במילים "אף על פי שיתמהמה אחכה לו בכל יום שיבוא"). {{הערה| ראה לדוגמא: התוועדויות תשמ"ו, חלק א, עמ' 536. וראה גם אג"ק ח"ב ע' רלג, חי"ב ע' יח. וראה בספר בצל החכמה (ע' 192) שם נדפסו דברי הרבי בעת ביקור הרה"ג ר' פינחס  מנחם אלתר מיום ד' אייר תשמ"ג: "נהניתי לראות בהגדת "מבית הלוי" (ע' קצז) בשם הגרי"ז מבריסק, שהכוונה ב"אחכה לו בכל יום שיבוא" היא  בכל יום ממש... ואֵֶל השאלה הנשאלת: הלא נאמר כי טרם ביאת המשיח יבוא אליהו הנביא, ואם כן כיצד יתכן שמשיח יבא היום בעוד שאליהו הנביא לא בא אתמול?! הוא משיב, כי בשעה שיבוא אליהו ויישב את כל הקושיות הוא ישיב אף לקושיא זו".] }}