יוסף שלום אלישיב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 39: שורה 39:
הרב אלישיב ניהל קשר מכתבים הלכתי עם הרבי דרך הרב צבי וינמן. בהזדמנות מסויימת קיבל ר' צבי מענה מהרבי בכתב יד קודשו ולא הצליח לפענחו. הוא ניגש עם המענה אל הרב אלישיב שנטל את מכתב הרבי לידיו ועיין בו זמן מה בכובד ראש{{הערה|השקדן ח"ב}}.
הרב אלישיב ניהל קשר מכתבים הלכתי עם הרבי דרך הרב צבי וינמן. בהזדמנות מסויימת קיבל ר' צבי מענה מהרבי בכתב יד קודשו ולא הצליח לפענחו. הוא ניגש עם המענה אל הרב אלישיב שנטל את מכתב הרבי לידיו ועיין בו זמן מה בכובד ראש{{הערה|השקדן ח"ב}}.


בני משפחתו מספרים על סופר סת"ם מלוד שהיה מגיע לעיתים די תכופות לשאלו בענייני הלכה, לאור הוראת הרבי להתייעץ עימו{{הערה|השקדן חלק שני פרק י"ד עמוד – 48}}.
בני משפחתו מספרים על סופר סת"ם מלוד שהיה מגיע לעיתים די תכופות לשאלו בענייני הלכה, לאור הוראת הרבי להתייעץ עימו{{הערה|השקדן חלק שני פרק יד, עמ' 48}}.


בהזדמנות התבטא באוזני הרב [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]] כי הרבי הוא "עמודו של עולם".
בהזדמנות התבטא באוזני הרב [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]] כי הרבי הוא "עמודו של עולם".
שורה 47: שורה 47:
מספר פעמים סיפר בפני מקורביו סיפור אליו היה עד כשהרבי הורה לבדוק את תפילין של בעל נכדתו לאחר שחלתה בכתפה ואכן נמצא שחסרים בתפילין המילים 'על ידך'. כשהיה מספר את הסיפור היא אומר: "על פי פסיקת ההלכה לא היה צורך בבדיקת התפילין, אבל '''הליובאוויטשער רבי רואה ברוח קדשו דברים שלא כולנו רואים{{הערה|כפר חב"ד, ז' אב תשע"ב}}'''".
מספר פעמים סיפר בפני מקורביו סיפור אליו היה עד כשהרבי הורה לבדוק את תפילין של בעל נכדתו לאחר שחלתה בכתפה ואכן נמצא שחסרים בתפילין המילים 'על ידך'. כשהיה מספר את הסיפור היא אומר: "על פי פסיקת ההלכה לא היה צורך בבדיקת התפילין, אבל '''הליובאוויטשער רבי רואה ברוח קדשו דברים שלא כולנו רואים{{הערה|כפר חב"ד, ז' אב תשע"ב}}'''".


ב[[ערב יום כיפור]] [[תשמ"ט]] הגיע אל הרב אלישיב רב מסויים שניסה לגייסו לעשיית חרם על חב"ד אך הוא סירב והתעקש שלא להטיל כזה חרם{{הערה|מפי הרב חיים קרייזוירטה - שמן ששון מחבריך ח"ד ע' 153}}
ב[[ערב יום כיפור]] [[תשמ"ט]] הגיע אל הרב אלישיב רב מסויים שניסה לגייסו לעשיית חרם על חב"ד אך הוא סירב והתעקש שלא להטיל חרם כזה {{הערה|מפי הרב חיים קרייזוירטה - שמן ששון מחבריך ח"ד עמ' 153}}


לאחר הרצח ב[[בית חב"ד מומבאי]] ב[[תשס"ט]], ביקש אברך ליטאי לקרוא לביתו רבקה על-שם השליחה שנרצחה, ושאל על-כך את הרב אלישיב. הרב אלישיב אמר שהדבר ראוי, ולאחר שאחד הנוכחים העיר "הלא הם היו חב"דניקים...", הרב אלישיב ביטל את דבריו בניע יד{{הערה|'חדשות משפחה' [[אדר]] [[תשס"ט]].}}.
לאחר הרצח ב[[בית חב"ד מומבאי]] ב[[תשס"ט]], ביקש אברך ליטאי לקרוא לביתו רבקה על-שם השליחה שנרצחה, ושאל על-כך את הרב אלישיב. הרב אלישיב אמר שהדבר ראוי, ולאחר שאחד הנוכחים העיר "הלא הם היו חב"דניקים...", הרב אלישיב ביטל את דבריו בניע יד{{הערה|'חדשות משפחה' [[אדר]] [[תשס"ט]].}}.
שורה 57: שורה 57:
ב[[כ"ד טבת]] [[תש"ע]] חתם הרב אלישיב על מכתב קריאה מיוחד לאירוע של [[שערי הוראה]] לעידוד לימוד ההלכה של ספרי [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52334 מכתב קריאה] {{אינפו}}}}.
ב[[כ"ד טבת]] [[תש"ע]] חתם הרב אלישיב על מכתב קריאה מיוחד לאירוע של [[שערי הוראה]] לעידוד לימוד ההלכה של ספרי [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52334 מכתב קריאה] {{אינפו}}}}.


הרב [[שמעון פרידמן]] היה ממקורביו והיה יוצא ובא אצלו. בני משפחתו של הרב אלישיב מספרים כי אף בעת זקנותו כשלא קיבל אנשים פרטיים היה מקבל את הרב פרידמן ומדווח עימו{{הערה|ספר שמעון הצדיק}}.
הרב [[שמעון פרידמן]] היה ממקורביו והיה יוצא ובא אצלו. בני משפחתו של הרב אלישיב מספרים כי אף בעת זקנותו כשלא קיבל אנשים פרטיים היה מקבל את הרב פרידמן ומשוחח עימו{{הערה|ספר שמעון הצדיק}}.


בהזדמנות מסויימת התבטא כי על אף שיש לו אי אלו השגות ושאלות על דרכו של הרבי, הרי אם הרב פרידמן הוא חסיד של הרבי אין הוא יכול לפצות את פיו כלפיו{{הערה|מפי ר' [[חיים שאולזון]]}}.
בהזדמנות מסויימת התבטא כי על אף שיש לו אי אלו השגות ושאלות על דרכו של הרבי, הרי אם הרב פרידמן הוא חסיד של הרבי אין הוא יכול לפצות את פיו כלפיו{{הערה|מפי ר' [[חיים שאולזון]]}}.