שיחת משתמש:מנחם ספרא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 46: שורה 46:


ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC)
ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC)
:{{א|חייל של המלך|סליחה}} על ההתערבות, אך אכן נראה שהמשתמש התבלבל עם - שבת בראשית מ"ה, אז ניגנו את 'חיילי אדוננו' והרבי הפסיק את הניגון, ואמר ואמר שלא מצאו כבר מה לשיר חוץ מניגון כזה שיכול להרחיק יהודים מלימוד החסידות. השיחה ארכה למעלה מ-40 דק' (!), כשהרבי התבטא אז בחריפות נגד כל העניין של העיסוק בפרסום זהות המשיח. להלן ה'הנחה' מההתוועדות - כאשר עיקרי הדברים הושמטו לאור חריפותם. (הודפס בתורת מנחם התוועדויות תשמ"ה ח"א ע' 464, ועי' ב"מבשר טוב" מאת הרב וולפא ע' עב): {{ציטוטון|כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי-רצוי הדורש תיקון, ומכיון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א', כי אם התועלת והתיקון שבדבר: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו', גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן! (חסר קצת). ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו. ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעיינות חוצה.}}
:ב. מניין לכב' שהמענה לא נכתב באד"ר נ"ב? והרי בכל הפרסומים והקונטרסים שהמענה הופיע שם, נכתב תאריך זה, וגם ע"פ הכתי"ק, אין הוכחה וודאית שזה לא מנ"ב. כמדומני שהסיפור הוא שא' החסידים פנה אל רבינו, שטענה על אלו שמפרסמים זהות משיח, וע"כ המענה.
:ג. אמנם כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לא התבטא מפורשות עליו - אך אם תלמד את השיחה בהחלט ניתן להבין כך (ובוודאי שאין כאן כדבריך 'הטעי' ציבור לשמה'), ובמיוחד לאור דברי רבינו, בשיחה הנ"ל שמבארת את תוכן העניין הנ"ל (הדגשה שלי): {{ציטוטון|שהסיבה לכך שדיבר על זה בי"ג תמוז תש"ט ('''ולא''' בשנת תש"ח או תש"ז), היא, להיותו חג הגאולה '''האחרון''' לפני יו"ד שבט תש"י, '''שאז יש צורך להבהיר''' ("באַוואָרענען") הענין דחיים נצחיים.}} וכי לאור פירושך, מדוע התעכב כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לבאר עניין זה עד תש"ט? מה יש כאן להבהיר דברים שאין ניתן להבהיר קודם תש"ט?! (אם יש לך תגובה ע"ד, כדאי שתכתוב אותה בדף שיחתי.) [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
[[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC)


== דף משתמש מגוחך ==
== דף משתמש מגוחך ==