בשעה שהקדימו תער"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏תוכן ההמשך: יישר כח)
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
*החלק שלא נאמר - עה עמודים.
*החלק שלא נאמר - עה עמודים.


את תוכן ההמשך ניתן לחלק באופן כללי לשש חטיבות{{הערה|חלוקה זו הינה על פי מאמר סקירה שפירסם הרב [[דוד אולידורט]] בגליון מעיינותיך.}}:
את תוכן ההמשך ניתן לחלק באופן כללי לשש חטיבות{{הערה|החלוקה בעיקרה הינה על פי חטיבות ההמשך כפי שנסדרו בכתב יד אדמו"ר הרש"ב, התיאור הוא מתוך סקירה שפירסם הרב [[דוד אולידורט]] בגליון מעיינותיך.}}:
* ביאור שלושת הפירושים ב[[כתר]]: לשון המתנה ושתיקה{{הערה|על פי לשון הפסוק באיוב: "כתר לי זעיר ואחוך".}}, לשון עטרה, ולשון "סיבוב" והקפה, שהם כנגד ג' מדריגות בספירת הכתר: כתר שבבחינת סיבוב הוא [[מקיף הקרוב]] שהוא בחינת [[רצון גלוי]], לשון 'עטרה' הוא מקיף רחוק יותר שהוא בחינת "רצון נעלם", ולשון שתיקה מורה על המקיף העליון ביותר שהוא בחינת עצם הרצון שאינו בא לידי גילוי כלל{{הערה|ממאמר ד"ה בשעה שהקדימו תער"ב עד ד"ה ולא יכול יוסף תער"ג.}}.
* ביאור שלושת הפירושים ב[[כתר]]: לשון המתנה ושתיקה{{הערה|על פי לשון הפסוק באיוב: "כתר לי זעיר ואחוך".}}, לשון עטרה, ולשון "סיבוב" והקפה, שהם כנגד ג' מדריגות בספירת הכתר: כתר שבבחינת סיבוב הוא [[מקיף הקרוב]] שהוא בחינת [[רצון גלוי]], לשון 'עטרה' הוא מקיף רחוק יותר שהוא בחינת "רצון נעלם", ולשון שתיקה מורה על המקיף העליון ביותר שהוא בחינת עצם הרצון שאינו בא לידי גילוי כלל{{הערה|ממאמר ד"ה בשעה שהקדימו תער"ב עד ד"ה ולא יכול יוסף תער"ג.}}.
* הסבר נרחב כיצד דוקא על ידי קיום התורה והמצוות על ידי ישראל נמשך ממדריגה הכי נעלית שבכתר שהתבארה בחטיבה הקודמת, בחינת [[מוחא סתימאה]], שעיקר המשכתה הוא על ידי ה[[מסירות נפש]] בתוך ההעלם וההסתר דזמן ה[[גלות]], ותתגלה בשלימות [[לעתיד לבוא]]{{הערה|מד"ה ועשית חג שבועות תער"ג עד ד"ה וה' אמר המכסה תרד"ע.}}.
* הסבר נרחב כיצד דוקא על ידי קיום התורה והמצוות על ידי ישראל נמשך ממדריגה הכי נעלית שבכתר שהתבארה בחטיבה הקודמת, בחינת [[מוחא סתימאה]], שעיקר המשכתה הוא על ידי ה[[מסירות נפש]] בתוך ההעלם וההסתר דזמן ה[[גלות]], ותתגלה בשלימות [[לעתיד לבוא]]{{הערה|מד"ה ועשית חג שבועות תער"ג עד ד"ה וה' אמר המכסה תרד"ע.}}.