פרשת שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(הסרה כאמור באולם)
שורה 17: שורה 17:


*'''שביעי''' - התורה יורדת לפרטים של הליך המלחמה, ובעיקר מי ומה ניתן לקחת כשלל בעיר שנפלה בשבי. התורה גם מציינת כי אסור לנו לכרות עץ מאכל כאשר אנו מתקיפים עיר, ובכך להראות את היחס של כבוד ל[[צומח]] ובוודאי לאנשי העיר. התורה משתמשמת במילים "כי האדם עץ ה[[שדה]]". בסיום הפרשה עוסקת התורה בדיני רצח בלתי מפוענח. התהליך מתבצע על ידי זקני העיר הקרובה למקום מציאת הגופה.
*'''שביעי''' - התורה יורדת לפרטים של הליך המלחמה, ובעיקר מי ומה ניתן לקחת כשלל בעיר שנפלה בשבי. התורה גם מציינת כי אסור לנו לכרות עץ מאכל כאשר אנו מתקיפים עיר, ובכך להראות את היחס של כבוד ל[[צומח]] ובוודאי לאנשי העיר. התורה משתמשמת במילים "כי האדם עץ ה[[שדה]]". בסיום הפרשה עוסקת התורה בדיני רצח בלתי מפוענח. התהליך מתבצע על ידי זקני העיר הקרובה למקום מציאת הגופה.
==הפרשה בחסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] אומר כי ה"שערים", בהם צריך האדם לשים "שופטים ושוטרים", הינם גם שערי [[גוף]] האדם, - חמשת החושים: [[ראיה]], [[שמיעה]], [[טעימה]], [[ריח]] ו[[מישוש]]. המשמעות הפשוטה של הוראת הרבי היא שכל אדם צריך לדאוג שחושים אלו יונהגו על פי הוראות התורה והוראות שופט הדור - לראות ולהסתכל רק בדברים המותרים, לא לשמוע דברים אסורים, לאכול מאכלים כשרים וכו'.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==