אבא יסד ברתא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 13: שורה 13:
והמשל לזה הוא התהוות מבטא האותיות על ידי [[חמש מוצאות הפה]] - אהח"ע מהגרון, גיכ"ק מהחיך, דטלנ"ת מהלשון, זסשר"ץ מהשניים, בומ"ף מהשפתיים.
והמשל לזה הוא התהוות מבטא האותיות על ידי [[חמש מוצאות הפה]] - אהח"ע מהגרון, גיכ"ק מהחיך, דטלנ"ת מהלשון, זסשר"ץ מהשניים, בומ"ף מהשפתיים.


והנה, השינוי במבטא האותיות (העיצורים) שנוצר על ידי השינויים הנעשים במוצאות הפה, אין מקורו בשכל וההכרה של האדם, שכאילו "מורה" למוצאות הפה להתנועע בתנועה מסויימת כדי לפלוט ולבטא עיצור זה או אחר, אלא מקורו ב[[רצון]] ה[[נפש]] שלמעלה מהשכל -קדמות השכל- שלפיו ינועו המוצאות ויווצרו [[אותיות]].
והנה, השינוי במבטא האותיות (העיצורים) שנוצר על ידי השינויים הנעשים במוצאות הפה, אין מקורו בשכל וההכרה של האדם, שכאילו "מורה" למוצאות הפה להתנועע בתנועה מסויימת כדי לפלוט ולבטא עיצור זה או אחר, אלא מקורו ב[[רצון]] ה[[נפש]] שלמעלה מהשכל - קדמות השכל - שלפיו ינועו המוצאות ויווצרו [[אותיות]].


כך גם בנמשל, הנה ספירת המלכות (ברתא) נקראת בזוהר הקדוש בשם "פה", שממנה יוצאים ונמשכים "כב [[אותיות]]", שהן אורות אלקיים אשר מצירופיהם - נבראים כל העולמות.
כך גם בנמשל, הנה ספירת המלכות (ברתא) נקראת בזוהר הקדוש בשם "פה", שממנה יוצאים ונמשכים "כב [[אותיות]]", שהן אורות אלוקים אשר מצירופיהם נבראים (כל) העולמות.


ועל זה נאמר: "אבא יסד ברתא" - יסוד ושורש האותיות של ספירת המלכות הוא מ"אבא" - פנימיות [[חכמה]] - קדמות השכל, שהוא מדריגת ה"רצון" שלמעלה מהשכל.
ועל זה נאמר: "אבא יסד ברתא" - יסוד ושורש האותיות של ספירת המלכות הוא מ "אבא" - פנימיות [[חכמה]] - קדמות השכל, (שהוא) מדריגת ה "רצון" שלמעלה מהשכל.


{{סגל}}
{{סגל}}