אגרת התשובה - פרק ה': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ה'''' של [[אגרת התשובה]] מסיים לבאר את ענין הכרת שעיקרו רוחני, ומסביר מדוע יש חייבי כריתות שחיים עד נ' או ס'.
'''פרק ה - הטעם שיכולים העוונות לפגום בנשמה'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
רבינו מבאר בפרק זה את הפגם הנגרם לנפש אלוקית בעוון [[כרת]], על פי ההקדמה שהקדים בפרק הקודם, לבאר את מהותה של הנשמה, היא אור האלקות שהוא חיותו של היהודי.
לאחר [[אגרת התשובה - פרק ד'|שהוקדם]] '''אופן''' כניסת הנשמה לגוף, מתבאר בפרק זה '''כיצד''' יכולים העוונות לפגום בה.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 9: שורה 9:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
מכיוון שאפילו חיצוניות הנשמה{{הערה|בחינתה החיצונית, המלובשת בגוף, וראה בערך [[נשמות ישראל]] בפסקה שתי בחינות שבנשמה.}} באה '''מפנימיות''' האלוקות על ידי 'נפיחה'{{הערה|האדם לא מתעייף מדיבור, מה שאין כן בנפיחה, ומוסבר הטעם: שבנפיחה יוצאת פנימיותו.}}), יכולים העוונות לחצוץ בין פנימיות הנשמה לגוף (כמשל מחיצה החוצצת בפני הנפיחה), ופוגמים בחיצוניותה (כפסיקת חוט מחבל השזור מתרי"ג נימין).{{ש}}{{ש}}
נמצא, שהכרת ומיתה בידי שמיים אינם עונש, אלא '''תוצאה''' של העוונות.


[[קובץ:תניא צה1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1]]
 
[[קובץ:תניא צה2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2]]
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="250px" heights="300px">
קובץ:תניא צה1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1
קובץ:תניא צה2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2
</gallery>


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[תשובה עילאה]]
*[[נשמות ישראל בפסקה שתי בחינות שבנשמה|חבל הנשמה]]
*[[תשובה תתאה]]
*[[נפיחה]]
*[[כרת]]


{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ו'|פרק ו']]}}
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק ו'|פרק ו']]}}
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]