תהלים ב': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 29: שורה 29:
כשמתבוננים בפירושו של מזמור זה מוצאים דבר נפלא{{הערה|תנא דבי אליהו רבה י"ח י'}}: הקב"ה מבטיח ל[[דוד המלך]] (וכן הכוונה לשאר הצדיקים), שכל מה שיבקש ("עד אפסי ארץ"!) יביא לו מיד.
כשמתבוננים בפירושו של מזמור זה מוצאים דבר נפלא{{הערה|תנא דבי אליהו רבה י"ח י'}}: הקב"ה מבטיח ל[[דוד המלך]] (וכן הכוונה לשאר הצדיקים), שכל מה שיבקש ("עד אפסי ארץ"!) יביא לו מיד.


==חז"ל על הפרק==
==[[חז"ל]] על הפרק==
===פסוק ח' - שאל ממני ואתנה גויים===
===פסוק ח' - שאל ממני ואתנה גויים===
*שנו רבותינו, משיח שעתיד להיגלות במהרה בימינו אומר לו הקב"ה שאל מה אתה מבקש ואני אתן לך שנאמר:{{הערה|בפרק זה פסוק ח'.}} "שאל ממני", כיון שראה [[משיח בן יוסף|שמשיח בן יוסף]] נהרג אמר לפניו רבש"ע איני מבקש ממך אלא חיים, אמר לו ה' כבר התנבא עליך דוד אביך שתבקש זאת שנאמר:{{הערה|נ"ב ע"ב.}} חיים שאל ממך נתת לו אורך ימים עולם ועד{{הערה|[[ילקוט שמעוני]].}}.(מכאן אנו רואים שהרבי שהוא משיח חי וקיים בגוף גשמי)
*שנו רבותינו, משיח שעתיד להיגלות במהרה בימינו אומר לו הקב"ה שאל מה אתה מבקש ואני אתן לך שנאמר:{{הערה|בפרק זה פסוק ח'.}} "שאל ממני", כיון שראה [[משיח בן יוסף|שמשיח בן יוסף]] נהרג אמר לפניו רבש"ע איני מבקש ממך אלא חיים, אמר לו ה' כבר התנבא עליך דוד אביך שתבקש זאת שנאמר:{{הערה|נ"ב ע"ב.}} חיים שאל ממך נתת לו אורך ימים עולם ועד{{הערה|[[ילקוט שמעוני]].}}.(מכאן אנו רואים שהרבי שהוא משיח חי וקיים בגוף גשמי)
שורה 38: שורה 38:
*וגילו ברעדה, מפרש ר' אחא: כשתבוא השעה שכתוב בה "רעדה אחזה חנפים", ישראל שעובדים להקב"ה הם גלים ושמחים, לכן כתוב וגילו ברעדה{{הערה|[[ילקוט שמעוני]].}}.
*וגילו ברעדה, מפרש ר' אחא: כשתבוא השעה שכתוב בה "רעדה אחזה חנפים", ישראל שעובדים להקב"ה הם גלים ושמחים, לכן כתוב וגילו ברעדה{{הערה|[[ילקוט שמעוני]].}}.


==הרבי על הפרק==
==[[הרבי]] על הפרק==
===א-י"ב - לא להתפעל מאומות העולם===
===א-י"ב - לא להתפעל מאומות העולם===
א. ההוראה מהפסוק "למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק"{{הערה|בפרק זה פסוק א'.}} היא שאין להתפעל מהגויים, כי הם בבחינת ריק והקב"ה מכניס בהם פחד ובהלה -"אז ידבר אליו '''באפו ובחרונו יבהלמו'''"{{הערה|בפרק זה פסוק ה'.}} ובמילא אין לחשוש מהם.
א. ההוראה מהפסוק "למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק"{{הערה|בפרק זה פסוק א'.}} היא שאין להתפעל מהגויים, כי הם בבחינת ריק והקב"ה מכניס בהם פחד ובהלה -"אז ידבר אליו '''באפו ובחרונו יבהלמו'''"{{הערה|בפרק זה פסוק ה'.}} ובמילא אין לחשוש מהם.