ניגון הבינוני: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי")
שורה 1: שורה 1:
{{מפנה|הבינוני|מושג 'בינוני'|בינוני}}
{{מפנה|הבינוני|מושג 'בינוני'|בינוני}}
[[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]]
[[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]]
[[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על-ידי החסיד ר' [[אהרן חריטונוב]] מהעיר [[ניקולייב]]. ניגון זה נחשב לניגונו של [[אדמו"ר הריי"ץ]] שחיבבו במיוחד, ואף נתן לו את שמו "הבינוני" באומרו שניגון זה מכוון לדרגת ה[[בינוני]] המבואר ב[[ספר התניא]].
[[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על ידי החסיד ר' [[אהרן חריטונוב]] מהעיר [[ניקולייב]]. ניגון זה נחשב לניגונו של [[אדמו"ר הריי"ץ]] שחיבבו במיוחד, ואף נתן לו את שמו "הבינוני" באומרו שניגון זה מכוון לדרגת ה[[בינוני]] המבואר ב[[ספר התניא]].


וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי.
וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי.