מבצע תפילין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{הערה| " ב־"{{הערה|")
שורה 24: שורה 24:


==ביטויים והוראות==
==ביטויים והוראות==
במספר מקומות{{הערה| מכתב לתלמידי ישיבת תומכי תמימים במונטריאול, שלהי חודש סיון תשל"ד – לקוטי שיחות חלק י"ג עמוד 205.}} קישר הרבי את 'מבצע תפילין' עם המובא בשם [[הבעל שם טוב]]{{הערה|ספר השיחות קיץ ה'ש"ת עמוד 133.}} על דברי הגמרא שבתפילין של הקב"ה כתוב "מי כעמך כישראל גוי אחד בארץ", שבתפילין יש שתי סוגים, תפילין של יד ותפילין של ראש. התפילין של ראש מסמלים את היהודים העוסקים בלימוד התורה מתוך הבנה והעמקה, ואילו התפילין של יד מסמלים את היהודים הפשוטים שעיקר עבודת השם שלהם מתבטאת דווקא במעשים פשוטים, ועל פי הלכה מניחים קודם כל את תפילין של יד, היות ועיקר הנחת רוח למעלה היא מעבודת השם של היהודים הפשוטים דווקא.
במספר מקומות{{הערה|מכתב לתלמידי ישיבת תומכי תמימים במונטריאול, שלהי חודש סיון תשל"ד – לקוטי שיחות חלק י"ג עמוד 205.}} קישר הרבי את 'מבצע תפילין' עם המובא בשם [[הבעל שם טוב]]{{הערה|ספר השיחות קיץ ה'ש"ת עמוד 133.}} על דברי הגמרא שבתפילין של הקב"ה כתוב "מי כעמך כישראל גוי אחד בארץ", שבתפילין יש שתי סוגים, תפילין של יד ותפילין של ראש. התפילין של ראש מסמלים את היהודים העוסקים בלימוד התורה מתוך הבנה והעמקה, ואילו התפילין של יד מסמלים את היהודים הפשוטים שעיקר עבודת השם שלהם מתבטאת דווקא במעשים פשוטים, ועל פי הלכה מניחים קודם כל את תפילין של יד, היות ועיקר הנחת רוח למעלה היא מעבודת השם של היהודים הפשוטים דווקא.


הרבי התבטא על עצמו: "קאָך איך זיך במבצע תפילין"{{הערה|מכתב בקשה ששיגר הרבי לסופר מר [[אליעזר שטיינמן]] שיפרסם כתבת התעוררות בקשר למבצע, ראש חודש אדר תשכ"ט, ושם: "רואני זכות גדול שהצליחו אנ"ש שי' באופן נעלה ביותר, ומצווה גוררת מצווה".}}.
הרבי התבטא על עצמו: "קאָך איך זיך במבצע תפילין"{{הערה|מכתב בקשה ששיגר הרבי לסופר מר [[אליעזר שטיינמן]] שיפרסם כתבת התעוררות בקשר למבצע, ראש חודש אדר תשכ"ט, ושם: "רואני זכות גדול שהצליחו אנ"ש שי' באופן נעלה ביותר, ומצווה גוררת מצווה".}}.