ספרי תורה ב-770: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 32: שורה 32:


==ספר תורה לזכות הרבי והרבנית==
==ספר תורה לזכות הרבי והרבנית==
תכתוב ב[[תשמ"ז]] הרבי השתתף ב 613 דולר ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] מיוחדת שנערכה ב[[זאל הקטן]].
 
חכם [[יעקב מיכאלשוולי]]<ref>נפטר י"ב בחשוון תשע"ו</ref>היה הסופר סת"ם והתורם של הספר התורה לזכות הרבי ב'בית חיינו - 770'. כמחווה על כך שלח לו הרבי כהשתתפות - שיק על סך 613 דולר, כמניין תרי"ג מצוות התורה.
 
נכתב ב[[תשמ"ז]] הרבי השתתף ב 613 דולר ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] מיוחדת שנערכה ב[[זאל הקטן]].
על הבקשה לכתוב אות בסיום הספר הרבי ענה שגם ב[[ספר תורה לקבלת פני משיח]] לא כתב.
על הבקשה לכתוב אות בסיום הספר הרבי ענה שגם ב[[ספר תורה לקבלת פני משיח]] לא כתב.


הספר נתרם על ידי משפחת מיכאלשוולי, והוא קטן במיוחד. ויחד עם הכתר הוא קל.
הספר נתרם על ידי משפחת מיכאלשוולי, והוא קטן במיוחד. ויחד עם הכתר הוא קל.


==ספר תורה של הטנקיסטים==
==ספר תורה של הטנקיסטים==
שורה 63: שורה 70:




הסופר?
 
ספר התורה של נשי ובנות חב"ד
לקראת יובל ה-50 לנישואי הרבי בי"ד כסלו תשל"ט, יזמו נשי ובנות חב"ד בירושלים כתיבת ספר תורה לזכות הרבי והרבנית, ולאחר אישורו של הרבי יצאו בפרסום נרחב.
 
ביחידות שהתקיימה במהלך כתיבת הספר, בחודש שבט תש"מ, העניק הרבי למארגנים שורת הוראות, ובהם: תאריך יעד לסיום כתיבת הספר בי"ט כסלו תשמ"א, הוראה לרכוש 2 מעילים עבור ספר התורה אחד לימות החול ואחד לימים הנוראים ו'יד' מכסף, ואף השתתפות עבורו ועבור הרבנית בכתיבת הספר בסכום של 44$. הרבי בירך את המארגנות והתבטא: ""יהי רצון אשר בספר תורה זה, ביחד עם עוד הרבה ספרי תורה, נלך לקבל פני משיח, אשר הוא ילמד תורה את כל עם ישראל ואותנו בכלל".
 
בהוראת הרבי הוכנס הספר לבית הכנסת בית מנחם בכפר חב"ד, כאשר יומיים קודם לכן בי"ז כסלו ערך הרבי התוועדות מיוחדת שלא מן המנין לכבוד הכנסת ספר התורה, התייחס להזמנה שהעביר לו הרב זושא ריבקין עם חתימות התושבים להגיע להשתתף בעצמו בחגיגות הכנסת ספר התורה, ואמר שגם אלו שהוזמנו ולא ישתתפו בעצמם, "הרי זהו בדיוק כמו שהם שם, ובגשמיות, בדיוק, ללא כ"ף הדמיון. כתורת הבעש"ט, שבמקום שמחשבתו של אדם שם הוא נמצא", ולאחר מכן אמר מאמר חסידות מיוחדת והעניק כהשתתפות בחגיגה בקבוק משקה, וכתר לספר התורה, ולאחר מכן נערכה תפילת מנחה עם ניגונים המקובלים לשמחת תורה.
 
בתום ההתוועדות הורה הרבי שכולם יכריזו "השם הוא האלוקים"{{הערה|למעשה המשתתפים לא הבינו את כוונת הרבי ולא הכריזו כבקשתו, וכאשר חזר הרבי לחדרו ופניו חיוורות כסיד, נטרקה הדלת בחוזקה והחסידים הרגישו שהחומצה הזדמנות היסטורית.
 
רבים ראו בכתיבת ספר זה ביוזמת החסידים ב'אתערותא דלתתא', הגורם שקדם להכרזת הרבי על מבצע 'אות בספר התורה'[1].