בשורת הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(איחוד)
שורה 118: שורה 118:


==="הגיע זמן גאולתכם"===
==="הגיע זמן גאולתכם"===
בנוסף לכך שהסתיימה עבודת הגלות והעולם מוכן לגאולה ציין הרבי והכריז שזמננו הוא "זמן הגאולה" כלומר לא רק שמצד סיום העבודה משיח היה צריך להגיע אלא שמצד הזמן הוא כבר אמור היה להגיע ויתירה מכך לא רק שהגיע זמן הגאולה אלא שהוא כבר פועל בעולם בפועל.
מלבד העובדה כי נעשו כל ההכנות הראויים לביאת המשיח, והעובדה כי בעולם נראים סימני סוף זמן הגלות, כעבור תקופה הוסיף הרבי והכריז שזמננו הוא "זמן הגאולה". ובדבריו ביאר כי כוונתו שהגיע זמנה לא רק כתוצאה מסיום ההכנות אלא מעצם הזמן שהוא זמן של משיח. כהמשך לכך ביאר הרבי כי מהתבוננות בעולם ניתן לראות כי משיח כבר פועל בעולם פעולות הקשורות עם התגלותו הקרובה.
ביטויים רבים נתן הרבי לתקופה זו. בחודשים תמוז - אב תשנ"א התבטא הרבי כי תקופתנו היא "סף הגאולה"{{הערה|שיחת שבת פרשת בלק ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16067&st=%D7%A1%D7%A3+%D7%94%D7%92%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%94&pgnum=241&hilite= ספר השיחות תנש"א חלק ב' עמוד 691]. שוב בפרשת פנחס באידיש "בא דעם שוועל פון גאולה.." (שם עמוד 695) ושוב בפרשת ואתחנן (שם עמוד 747).}}{{הערה|יש הרוצים להקביל ביטוי זה לביטוי סף הדלת שהוא נידון כחלק וכנספח אל הבית אם כי הוא מחוץ לדלת, ודוגמתו בזמננו שאינו גאולה אלא כמפתן וכניסה לגאולה.{{מקור|עניינו של משיח...(בקיצור מדוייק!)}}.}} 


ומצאנו בזה כמה פרטים:
בשיחותיו הרחיב הרבי ונימק הדברים בכמה אופנים:
* '''"יום שישי לאחרי חצות"''' - החל משנת [[תשנ"א]] נמצאים בערב שבת לאחרי חצות.{{הערה|שיחת פרשת ואתחנן [[תשנ"א]] סעיף י}}
* עתה הוא '''"יום שישי לאחרי חצות"''' - החל משנת [[תשנ"א]] נמצאים בערב שבת לאחרי חצות.{{הערה|שיחת פרשת ואתחנן [[תשנ"א]] סעיף י}}
* '''"אראנו נפלאות"''' - שרואים בזמננו גילויים באופן של "פלא" והם פעולתו של מלך המשיח בעולם.{{מקור}}.
* החלו הגילויים של '''"אראנו נפלאות"''' - שרואים בזמננו גילויים באופן של "פלא" והם פעולתו של מלך המשיח בעולם.{{מקור}}.
* מלך המשיח כבר נמצא, בגלוי ופועל בעולם.
* מלך המשיח כבר נמצא, בגלוי ופועל בעולם.