עולם הבריאה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " בי"ע " ב־" בי"ע ")
מ (החלפת טקסט – "מלאכים " ב־"מלאכים ")
שורה 20: שורה 20:
עולם הבריאה הוא העולם הראשון ב[[סדר ההשתלשלות]] בו נוצרים ברואים נפרדים. זהו ענינו של הפסוק, "ונהר יוצא מעדן", כלומר, [[ספירת הבינה]] הנקראת [[נהר]] יוצאת מ[[ספירת החכמה]] הנקראת בשם [[עדן]], "להשקות את הגן" כלומר את [[מלכות דאצילות]], "ומשם יפרד לארבעה ראשים" שהחל מעולם הבריאה, ישנו התחלקות ופירוד, וישנם ברואים נפרדים.
עולם הבריאה הוא העולם הראשון ב[[סדר ההשתלשלות]] בו נוצרים ברואים נפרדים. זהו ענינו של הפסוק, "ונהר יוצא מעדן", כלומר, [[ספירת הבינה]] הנקראת [[נהר]] יוצאת מ[[ספירת החכמה]] הנקראת בשם [[עדן]], "להשקות את הגן" כלומר את [[מלכות דאצילות]], "ומשם יפרד לארבעה ראשים" שהחל מעולם הבריאה, ישנו התחלקות ופירוד, וישנם ברואים נפרדים.


ראשית ההתחלקות לברואים נפרדים היא לארבע מחנות, והוא בין ב[[מלאכים]] והן ב[[נשמות]], וכל אחד מן ארבע מחנות אלו מתחלק לשלושה פרקים. וכך המלאכים נמשכים מ[[י"ב בקר]] שהם בחינת ה[[מרכבה]]. והנשמות נמשכות מ[[י"ב השבטים]]. כל בחינות אלו יונקות מ[[י"ב גבולי אלכסון]] של [[זעיר אנפין]] של עולם האצילות.
ראשית ההתחלקות לברואים נפרדים היא לארבע מחנות, והוא בין ב[[מלאכים]] והן ב[[נשמות]], וכל אחד מן ארבע מחנות אלו מתחלק לשלושה פרקים. וכך ה[[מלאכים]] נמשכים מ[[י"ב בקר]] שהם בחינת ה[[מרכבה]]. והנשמות נמשכות מ[[י"ב השבטים]]. כל בחינות אלו יונקות מ[[י"ב גבולי אלכסון]] של [[זעיר אנפין]] של עולם האצילות.


==הספירות בעולם זה==
==הספירות בעולם זה==
שורה 30: שורה 30:
בכל עולם מתגלה בחינה אחת מה[[פרצוף|פרצופים]] של [[עולם האצילות]]. ונאמר כי "אמא עילאה מקננא בתלת ספירן בכורסיא", כלומר, שבעולם הבריאה מתגלה בחינת אמא עילאה, שהיא פרצוף ספירת ה[[בינה]] של עולם האצילות. וזאת משום שבכללות עולם הבריאה הוא בבחינה [[בינה]] והתפשטות, לעומת עולם האצילות שהוא בבחינת [[חכמה]] וב[[יטול]].
בכל עולם מתגלה בחינה אחת מה[[פרצוף|פרצופים]] של [[עולם האצילות]]. ונאמר כי "אמא עילאה מקננא בתלת ספירן בכורסיא", כלומר, שבעולם הבריאה מתגלה בחינת אמא עילאה, שהיא פרצוף ספירת ה[[בינה]] של עולם האצילות. וזאת משום שבכללות עולם הבריאה הוא בבחינה [[בינה]] והתפשטות, לעומת עולם האצילות שהוא בבחינת [[חכמה]] וב[[יטול]].


ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם מלאכים שכלים. מלאכים אלו נקראים בשם [[שרפים]].
ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם [[מלאכים]] שכלים. [[מלאכים]] אלו נקראים בשם [[שרפים]].


מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מהתבוננות בגדולת אין סוף ברוך הוא.
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מהתבוננות בגדולת אין סוף ברוך הוא.
שורה 36: שורה 36:
עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שבו הבריאה שבטלה ומיוחדת בקדוש ברוך הוא היא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". כלומר, שביטול והשתחוואה זו של צבא השמים לקדוש ברוך הוא - הם באופן של "[[יש מי שבטל]]", והיינו, שאף על פי שבטל, מכל מקום, נותר מציאות לעצמו.
עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שבו הבריאה שבטלה ומיוחדת בקדוש ברוך הוא היא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". כלומר, שביטול והשתחוואה זו של צבא השמים לקדוש ברוך הוא - הם באופן של "[[יש מי שבטל]]", והיינו, שאף על פי שבטל, מכל מקום, נותר מציאות לעצמו.


גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרדת מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. וכיון שאינם בטלים במציאות מעוצם השגתם, זה מראה על כך שהם מציאות של יש.
גם ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרדת מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של ה[[מלאכים]] הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. וכיון שאינם בטלים במציאות מעוצם השגתם, זה מראה על כך שהם מציאות של יש.


==הופעת הקליפות==
==הופעת הקליפות==