עולם הבריאה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "אע"פ " ב־"אף על פי ")
שורה 2: שורה 2:
'''עולם הבריאה''' הוא השני מבין ארבעת העולמות [[אבי"ע]]: [[אצילות]], בריאה, [[יצירה]], [[עשיה]]. והוא הראשון מבין עולמות [[בי"ע]] שהם העולמות הנפרדים.  
'''עולם הבריאה''' הוא השני מבין ארבעת העולמות [[אבי"ע]]: [[אצילות]], בריאה, [[יצירה]], [[עשיה]]. והוא הראשון מבין עולמות [[בי"ע]] שהם העולמות הנפרדים.  


התהוותו של עולם הבריאה מן [[עולם האצילות]] היא על ידי [[פרסא]] המעלמת ומסתרת על האור. משום כך עולם הבריאה נברא באופן של בריאת [[יש מאין]] מ[[עולם האצילות]]. אך אע"פ שהוא בבחינת נפרד ממקורו, מכל מקום, בעולם זה מורגש מקורו ([[עולם האצילות]]), ועל כן נקרא הוא בשם עולם הכסא ביחס ל[[עולם האצילות]] הנקרא בשם [[אדם]].
התהוותו של עולם הבריאה מן [[עולם האצילות]] היא על ידי [[פרסא]] המעלמת ומסתרת על האור. משום כך עולם הבריאה נברא באופן של בריאת [[יש מאין]] מ[[עולם האצילות]]. אך אף על פי שהוא בבחינת נפרד ממקורו, מכל מקום, בעולם זה מורגש מקורו ([[עולם האצילות]]), ועל כן נקרא הוא בשם עולם הכסא ביחס ל[[עולם האצילות]] הנקרא בשם [[אדם]].


משום שעולם הבריאה נמצא עדיין בהעלם, ואינו בגילוי כעולם היצירה, הוא נקרא באופן פרטי בשם [[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות יצירה ועשיה שהם [[עלמא דאתגליא]].
משום שעולם הבריאה נמצא עדיין בהעלם, ואינו בגילוי כעולם היצירה, הוא נקרא באופן פרטי בשם [[עלמא דאתכסיא]] לעומת עולמות יצירה ועשיה שהם [[עלמא דאתגליא]].
שורה 34: שורה 34:
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מהתבוננות בגדולת אין סוף ברוך הוא.
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מהתבוננות בגדולת אין סוף ברוך הוא.


עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שבו הבריאה שבטלה ומיוחדת בקדוש ברוך הוא היא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". כלומר, שביטול והשתחוואה זו של צבא השמים לקדוש ברוך הוא - הם באופן של "[[יש מי שבטל]]", והיינו, שאע"פ שבטל, מ"מ, נותר מציאות לעצמו.
עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]], שבו הבריאה שבטלה ומיוחדת בקדוש ברוך הוא היא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים". כלומר, שביטול והשתחוואה זו של צבא השמים לקדוש ברוך הוא - הם באופן של "[[יש מי שבטל]]", והיינו, שאף על פי שבטל, מ"מ, נותר מציאות לעצמו.


גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרדת מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. וכיון שאינם בטלים במציאות מעוצם השגתם, זה מראה על כך שהם מציאות של יש.
גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרדת מאלקות, ואף על פי שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם, שהוא אין עוד מלבדו ממש, בבחינת [[יחודא עילאה]]. וכיון שאינם בטלים במציאות מעוצם השגתם, זה מראה על כך שהם מציאות של יש.