חב"דפדיה:פארבריינגען: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 325: שורה 325:
עם זאת, בדברי [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|נר מצוה ותורה אור > שער האמונה > עח, א }} נראה כי גם שיר הלוים הוא על ידי התבוננות בגדלות ה': {{ציטוטון
עם זאת, בדברי [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|נר מצוה ותורה אור > שער האמונה > עח, א }} נראה כי גם שיר הלוים הוא על ידי התבוננות בגדלות ה': {{ציטוטון
|וכמו '''שיר הלוים בבהמ"ק בשמחה ע"י ההשגה אלקי', לפי ערך מעלת ההשגה כך תגדל ההתפעלות בשמחה וענג אלקי''', (דעיקר התגלות ע"י בבינה, ונק' ענג שבשכל המושג שבא במורגש, וכל שישיג יותר בכי טוב כנשמות נהנין מזיו השכינה ע"י בחי' בינה, יותר ירגיש העונג (בל"א דער קוועל אין שכל), וכמו כן מוליד בהתפעלות הלב שמחה וענג, והוא השיר והניגון שנעשה בלב, רק על פי אופן '''העונג שבשכל דוקא כשיר הלוים כו'''' והיינו בינה לבא שהלב מבין ומתפעל גם כן בענג ושמחה כו') וא"כ איך אמר דבינה דינין מתערין מינה שהדינין הוא הרוגז והכעס שהוא היפך גמור מן השמחה וענג כו'}}.
|וכמו '''שיר הלוים בבהמ"ק בשמחה ע"י ההשגה אלקי', לפי ערך מעלת ההשגה כך תגדל ההתפעלות בשמחה וענג אלקי''', (דעיקר התגלות ע"י בבינה, ונק' ענג שבשכל המושג שבא במורגש, וכל שישיג יותר בכי טוב כנשמות נהנין מזיו השכינה ע"י בחי' בינה, יותר ירגיש העונג (בל"א דער קוועל אין שכל), וכמו כן מוליד בהתפעלות הלב שמחה וענג, והוא השיר והניגון שנעשה בלב, רק על פי אופן '''העונג שבשכל דוקא כשיר הלוים כו'''' והיינו בינה לבא שהלב מבין ומתפעל גם כן בענג ושמחה כו') וא"כ איך אמר דבינה דינין מתערין מינה שהדינין הוא הרוגז והכעס שהוא היפך גמור מן השמחה וענג כו'}}.
אודה למי שיוכל ליישב את העניין, א גוט מועד. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז בתשרי ה'תשע"ג, למניינם 17:05, 3 באוקטובר 2012 (IST)
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}