מציאות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 97697 של 66.90.104.129 (שיחה))
שורה 1: שורה 1:
'''מציאות''' משמעה - [[ישות]], ההפך מ[[ביטול]]. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו [[הקב"ה]], שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא [[מציאותו מעצמותו]]. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית.
'''מציאות''' משמעה - [[ישות]], ההפך מ[[ביטול]]. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו [[הקב"ה]], שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא [[מציאותו מעצמותו]]. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית.


תתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
==ב[[עבודת השם]]==
כל יצור נברא, שמקורו ב'[[אין]]' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את ה[[אמונה]] ב[[השם אחד]]. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב<REF>[[ספר התניא]], [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ב|פרק כ"ב]]</REF> שאמנם גם ה[[סטרא אחרא]] יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־18:09, 7 בפברואר 2011

מציאות משמעה - ישות, ההפך מביטול. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו הקב"ה, שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא מציאותו מעצמותו. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית.

בעבודת השם

כל יצור נברא, שמקורו ב'אין' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את האמונה בהשם אחד. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב[1] שאמנם גם הסטרא אחרא יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם.

ראו גם

הערות שוליים