יחודא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (שוחזר מעריכה של 173.224.125.91 (שיחה) לעריכה האחרונה של חסיד שוטה) |
מ (החלפת טקסט – "שער היחוד והאמונה " ב־"שער היחוד והאמונה ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מבואר כי בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו [[חכמה ובינה]] בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]" מה שאין כן ב[[זעיר]] ו[[נוקבא]]. | מבואר כי בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו [[חכמה ובינה]] בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]" מה שאין כן ב[[זעיר]] ו[[נוקבא]]. | ||
== | == ב[[שער היחוד והאמונה]] == | ||
עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. ב[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה. | עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. ב[[[[שער היחוד והאמונה]] - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה. | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] |
גרסה מ־06:06, 22 ביולי 2016
יחודא תתאה הוא כינוי לייחוד של זעיר אנפין ונוקבא.
מבואר כי בניגוד ליחודא עילאה שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "תרין ריעין דלא מתפרשין" מה שאין כן בזעיר ונוקבא.
בשער היחוד והאמונה
עניינו של הפסוק בשכמל"ו הוא יחודא תתאה. ב[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב שם הוי' בשם אדנות ב"ה.