ספר תורה הכללי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
לאחר שכמה מוסדות - בראשות [[בית רבקה]] החלו לכתוב ספרי תורה כאלה - הורה [[הרבי]] שאך ורק מי שהתחיל - ימשיך. ואלו שלא התחילו שלא יכתבו היות והמטרה היא לאחד כמה שיותר יהודים בספר התורה ולא להיפך.
לאחר שכמה מוסדות - בראשות [[בית רבקה]] החלו לכתוב ספרי תורה כאלה - הורה [[הרבי]] שאך ורק מי שהתחיל - ימשיך. ואלו שלא התחילו שלא יכתבו היות והמטרה היא לאחד כמה שיותר יהודים בספר התורה ולא להיפך.


בשנת תשמ"ב הוקם הוועד לכתיבת ספר התורה. ליו"ר הוועד מונה הרב [[משה שמואל אוירכמן]] יו"ר מוסדות חב"ד בקריות, שקיבל עידודים ומענות ישירות מהרבי בקשר לכתיבת ספרי התורה. לאחר שסיימו את הספר הראשון, שהוכנס - ע"פ הוראת הרבי - ברוב עם בל"ג בעומר במירון, שאל הרב אוירכמן את הרבי האם להמשיך לכתוב ספרי תורה נוספים. הרבי השיב: "ובתנאי שלא יפסיק כל זמן שישנו יהודי א' שאין לו אות בספר התורה".
בשנת תשמ"ב הוקם הוועד לכתיבת ספר התורה. את האחריות להפעלת הועד נטל הרב [[משה שמואל אוירכמן]] מנהל בתי חב"ד חב"ד בקריות, שקיבל עידודים ומענות ישירות מהרבי בקשר לכתיבת ספרי התורה. לאחר שסיימו את הספר הראשון, שהוכנס - ע"פ הוראת הרבי - ברוב עם בל"ג בעומר במירון, שאל הרב אוירכמן את הרבי האם להמשיך לכתוב ספרי תורה נוספים. הרבי השיב: "ובתנאי שלא יפסיק כל זמן שישנו יהודי א' שאין לו אות בספר התורה".


ברפרוף קל בשיחות קודש של שנת תשמ"ב ניכרים פרטים רבים אודות הספר תורה, בכל זאת, יש מס' פרטים כלליים, שכולם נאמרו באופן מפורש וחלקם אף בצורה ישירה מהרבי, לוועד של כתיבת ס"ת הכללי, ראשית, הרבי קבע כי יש לדאוג שלכל יהודי – אף אלו שבעולם האמת – וכולל נשים וילדים ( - בנוסף לס"ת המיוחד לילדי ישראל) – יהי' אות בס"ת הכללי, אין כל הגבלה על כמות האותיות וכל אחד יכול לרכוש כמה שחפץ, גם במידה ורכש אותיות בס"ת הכללי בעבר.
ברפרוף קל בשיחות קודש של שנת תשמ"ב ניכרים פרטים רבים אודות הספר תורה, בכל זאת, יש מס' פרטים כלליים, שכולם נאמרו באופן מפורש וחלקם אף בצורה ישירה מהרבי, לוועד של כתיבת ס"ת הכללי, ראשית, הרבי קבע כי יש לדאוג שלכל יהודי – אף אלו שבעולם האמת – וכולל נשים וילדים ( - בנוסף לס"ת המיוחד לילדי ישראל) – יהי' אות בס"ת הכללי, אין כל הגבלה על כמות האותיות וכל אחד יכול לרכוש כמה שחפץ, גם במידה ורכש אותיות בס"ת הכללי בעבר.

גרסה מ־12:00, 19 ביוני 2012

בשנת תשמ"ב הכריז הרבי על כתיבת ספר תורה כללי לכלל בני ישראל לשמירה והצלה, על פי הפסוק "בעת ההיא ימלט עמך כל הכתוב בספר".

לכל אחד תיכתב אות לפי מנהגו - תימן חב"ד ספרד אשכנז וכו'.

לאחר שכמה מוסדות - בראשות בית רבקה החלו לכתוב ספרי תורה כאלה - הורה הרבי שאך ורק מי שהתחיל - ימשיך. ואלו שלא התחילו שלא יכתבו היות והמטרה היא לאחד כמה שיותר יהודים בספר התורה ולא להיפך.

בשנת תשמ"ב הוקם הוועד לכתיבת ספר התורה. את האחריות להפעלת הועד נטל הרב משה שמואל אוירכמן מנהל בתי חב"ד חב"ד בקריות, שקיבל עידודים ומענות ישירות מהרבי בקשר לכתיבת ספרי התורה. לאחר שסיימו את הספר הראשון, שהוכנס - ע"פ הוראת הרבי - ברוב עם בל"ג בעומר במירון, שאל הרב אוירכמן את הרבי האם להמשיך לכתוב ספרי תורה נוספים. הרבי השיב: "ובתנאי שלא יפסיק כל זמן שישנו יהודי א' שאין לו אות בספר התורה".

ברפרוף קל בשיחות קודש של שנת תשמ"ב ניכרים פרטים רבים אודות הספר תורה, בכל זאת, יש מס' פרטים כלליים, שכולם נאמרו באופן מפורש וחלקם אף בצורה ישירה מהרבי, לוועד של כתיבת ס"ת הכללי, ראשית, הרבי קבע כי יש לדאוג שלכל יהודי – אף אלו שבעולם האמת – וכולל נשים וילדים ( - בנוסף לס"ת המיוחד לילדי ישראל) – יהי' אות בס"ת הכללי, אין כל הגבלה על כמות האותיות וכל אחד יכול לרכוש כמה שחפץ, גם במידה ורכש אותיות בס"ת הכללי בעבר.

את סכום הקני' הרבי בכוונה לא קבע – בשונה בס"ת הכללי של ילדי ישראל – כדי שכל אחד יתן כפי נדבת ליבו הט', כמו"כ, קבע הרבי כי גם מי שרכש בעבר אות בס"ת מסוים ואף אם הוא כתב ס"ת שלם בעצמו, עליו לקנות אות בס"ת הכללי, מצד חשיבותו הגדולה, וסגולותיו הנפלאות, ועוד כהנה וכהנה הוראות שונות.

בשנת תשמ"ה, התבטא הרבי בא' השיחות, ש"אף שלא הוזכר עניין זה – ס"ת הכללים" – בהתוועדות שלפני זה, אין מקום כלל וכלל ל"פשט'לאך" ו"פירושים" כו', שכן, לאחרי שהוזכר כבר ריבוי פעמים, יותר ממאה ואחד פעמים, שוב אין הכרח לחזור ולעורר מדי פעם בפעם". יש לציין רק, שלמרות זאת המשיך הרבי לעורר על כך גם לאחרי שנת תשמ"ה".

פרטי הוועד

הוועד לכתיבת ס"ת לאחדות ישראל, ת.ד. 770 קרית מוצקין.

טל' 04-8738124.

דוא"ל: info@sefertora.org

אינטרנט: http://www.sefertora.org/index.html.