רשימת שניים אוחזין: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
בפתיחה לחוברת, כתב הרבי:  
בפתיחה לחוברת, כתב הרבי:  


{{ציטוט=מרכאות=כן|תוכן=הנהוג מימי קדם אשר לפרקים ידועים, ובפרט בתחלת וסוף ה"זמן", מתקבצים תלמידי הישיבה, ועמהם התלמידים מלפנים, או מכיריהם וחבריהם תלמידי ישיבות אחרות, ומזמינים אחד מהמשפיעים והר"מ, או מי שראוי לכך, לדבר לפניהם בעניני המסכת, אשר עוסקים בה, אם ע"ד ההגיון או הפלפול, או ע"ד הרמז ודרוש, או בעניני עבודת ד', ע"פ יסודות לקוחים מפי ספרים ומפי סופרים.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הנהוג מימי קדם אשר לפרקים ידועים, ובפרט בתחלת וסוף ה"זמן", מתקבצים תלמידי הישיבה, ועמהם התלמידים מלפנים, או מכיריהם וחבריהם תלמידי ישיבות אחרות, ומזמינים אחד מה[[משפיע]]ים והר"מ, או מי שראוי לכך, לדבר לפניהם בעניני המסכת, אשר עוסקים בה, אם על דרך ההגיון או הפלפול, או על דרך הרמז ודרוש, או בעניני [[עבודת השם|עבודת ד']], על פי יסודות לקוחים מפי ספרים ומפי סופרים.


כמובן, אין כל השיחות והזמנים שווים. והדברים נאמרים באריכות או בקיצור, בעומק יותר או בהרחב הביאור, לפי מצב הנאספים בהבנה בכלל, ולפי מה שהורגלו בדרך זה – (פלפול או הגיון, רמז או דרוש וכיו"ב) – בפרט.
כמובן, אין כל השיחות והזמנים שווים. והדברים נאמרים באריכות או בקיצור, בעומק יותר או בהרחב הביאור, לפי מצב הנאספים בהבנה בכלל, ולפי מה שהורגלו בדרך זה – (פלפול או הגיון, רמז או דרוש וכיו"ב) – בפרט.
שורה 13: שורה 13:
בבואנו עתה להוציא לאור, על פי דרישת רבים מהתלמידים, אי אלו משיחות הנ"ל, בחרנו, בתור התחלה, בשיחה הבאה לקמן. ומכמה טעמים.
בבואנו עתה להוציא לאור, על פי דרישת רבים מהתלמידים, אי אלו משיחות הנ"ל, בחרנו, בתור התחלה, בשיחה הבאה לקמן. ומכמה טעמים.


א) התחלת מס' בבא מציעא, כיון שמס' זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה.
א) התחלת [[מסכת בבא מציעא]], כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה.


ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי הנפש, כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייג"כ ביד החזקה הל' תשובה פ"ג ה"ד וסוף הל' מקואות.
ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי ה[[נפש]], כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייג"כ ביד החזקה הל' תשובה פ"ג ה"ד וסוף הל' מקואות.


ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.}}
ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.}}

גרסה מ־07:17, 20 בדצמבר 2010

רשימות הרבי על פרק שנים אוחזין הם חידושי תורה מסדרת רשימות הרבי על הפרק הראשון ממסכת בבא מציעא.

הרשימות הינם קושיות שכתב הרבי בנגלה על תחילת הפרק, והביאור הוא על פי תורת החסידות.

רקע

בפתיחה לחוברת, כתב הרבי:

הנהוג מימי קדם אשר לפרקים ידועים, ובפרט בתחלת וסוף ה"זמן", מתקבצים תלמידי הישיבה, ועמהם התלמידים מלפנים, או מכיריהם וחבריהם תלמידי ישיבות אחרות, ומזמינים אחד מהמשפיעים והר"מ, או מי שראוי לכך, לדבר לפניהם בעניני המסכת, אשר עוסקים בה, אם על דרך ההגיון או הפלפול, או על דרך הרמז ודרוש, או בעניני עבודת ד', על פי יסודות לקוחים מפי ספרים ומפי סופרים.

כמובן, אין כל השיחות והזמנים שווים. והדברים נאמרים באריכות או בקיצור, בעומק יותר או בהרחב הביאור, לפי מצב הנאספים בהבנה בכלל, ולפי מה שהורגלו בדרך זה – (פלפול או הגיון, רמז או דרוש וכיו"ב) – בפרט.

בבואנו עתה להוציא לאור, על פי דרישת רבים מהתלמידים, אי אלו משיחות הנ"ל, בחרנו, בתור התחלה, בשיחה הבאה לקמן. ומכמה טעמים.

א) התחלת מסכת בבא מציעא, כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה.

ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי הנפש, כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייג"כ ביד החזקה הל' תשובה פ"ג ה"ד וסוף הל' מקואות.

ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.

קישורים חיצונים