שיחה:לקוטי תורה (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
<div style="text-align: center;"><span style="color: Blue">באיזו שנים נאמרו המאמרים שבליקוטי תורה</span></div>
<div style="text-align: center;"><span style="color: Blue">באיזו שנים נאמרו המאמרים שבליקוטי תורה</span></div>


<span style="color: Red">א.</span> לפי המבואר במכתב שכתב הצמח צדק, נאמרו רוב המאמרים גם ה[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] וגם ה[[לקוטי תורה (ספר)|לקוטי תורה]] '''משנת תקנ"ו עד סוף תקע"ב'''.
<span style="color: Red">א.</span> לפי המבואר באגרת הקדש שכתב הצמח צדק, נאמרו רוב המאמרים גם ה[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] וגם ה[[לקוטי תורה (ספר)|לקוטי תורה]] '''משנת תקנ"ו עד סוף תקע"ב'''.


וזהו לשון המכתב מהצמח צדק שמובא בסוף תורה אור:
וזהו לשון אגרת הקדש מהצמח צדק שמובא בסוף תורה אור:


<div style="text-align: center;"><span style="color: Blue">אגרת הקדש של כ"ק אדמו"ר הצמח צדק אודות ההו"ל של הספר תורה אור</span></div>
<div style="text-align: center;"><span style="color: Blue">אגרת הקדש של כ"ק אדמו"ר הצמח צדק אודות ההו"ל של הספר תורה אור</span></div>
שורה 21: שורה 21:
ג׳ שבט תקצ"ז
ג׳ שבט תקצ"ז


<span style="color: Red">ב.</span> שני הספרים היו מוכנים לדפוס בשנת תרצ"ז, אלא שלמעשה היספיקו להדפיס רק את התורה אור, ואז נאסר ע"י הממשלה להדפיס עוד ספרי יהדות.
<span style="color: Red">ב.</span> שני הספרים היו מוכנים לדפוס בשנת תרצ"ז, אלא שלמעשה הספיקו להדפיס רק את התורה אור, ואז נאסר ע"י הממשלה להדפיס עוד ספרי יהדות. כ"ז מבואר באגרת הקדש של הריי"ץ המובאת בסוף התורה אור.
 
<div style="text-align: center;"><span style="color: Blue">אגרת הקדש של כ"ק אדמו"ר הריי"ץ אודות ההו"ל של הספר תורה אור</span></div>

גרסה מ־09:51, 11 ביולי 2010

באיזו שנים נאמרו המאמרים שבליקוטי תורה

א. לפי המבואר באגרת הקדש שכתב הצמח צדק, נאמרו רוב המאמרים גם התורה אור וגם הלקוטי תורה משנת תקנ"ו עד סוף תקע"ב.

וזהו לשון אגרת הקדש מהצמח צדק שמובא בסוף תורה אור:

אגרת הקדש של כ"ק אדמו"ר הצמח צדק אודות ההו"ל של הספר תורה אור

קושט אמרי אמת ניתן לכתוב ולהודיע על אודות ספר תורה אור הנדפס עתה מחדש אשר הוא אמרות טהורות דברי אלקים חיים אשר נדברו ויצאו מפה קדוש עליון רבינו הגדול גאון עוזינו עטרת ראשינו כבוד אא"ז מו"ר הגאון אור עולם כקש"ת גדול מרבו שמו מ"ו שניאור זלמן נ"ע זי"ע.

ובו מאמרים רוב הדרושים שמשנת תקנ"ו עד סוף תקע"ב אשר הרבה מהו שם רבנו דל בעצמו עין עיונו עליהם וחגיהם והסכימה דעתו הקדושה להביאם לבית הדפום ואחריו כ"ק דו"ח אדמו"ר הרב נ"ע הי' ג"כ חפצו להדפיסם דברים כהווייתו כפי אשר יצאו מפורש מפה קדוש רבנו הגאון דל נ"ע אלא שלא הי' רצון קדשו להדפיסם ציבחר ציבחר עד אשר ילוקטו לאחד אחד.

וזה כמה שנים אשר אספתי ולקטתי אחד אחד כתבי קדש הנ"ל והוגהו כפי האפשרי כי מפני ההעתקות רבו הטעות סופר במאד. וסודרו על סדר פרשיות התורה והספר כולל שני חלקים, חלק הראשון על שני חומשי התורה וחנוכה ופורים גם כמה דרושים לחג השבועות זמן מתן תורתינו בפ׳ יתרו וקצת לפסח בפ' ויקהל, וחלק השני אי"ה על שלושה חומשי התורה ושה"ש ומועדים ור"ה ויוכ"פ.

ומעלת הספר אין מהצורך להודיע ולא לדידי והסכמתי הוא צריך וגם כי דברי יהי' ממש בשרגא בטיהרא, והאמת עד לעצמו כי בו ימצאו מרגוע לנפשם החפיצים ומבקשי ה' ותורת אמת, וברוב המאמרים מבואר קצות דרכו בקודש אשר האיר נתיב והופיע הדרך ילכו בה בעבודה שבלב זו תפלה, ובנר מצוה ותורה אור ושם המחבר נאה לו שניאויר כמו' ואהבת בגימט' ב"פ אור.

ומי כמוהו מורה דרך סלולה להורות וללמד לעם ה' דרכי ה' הליכות עולם לו, וכל דבריו כגחלי אש להלהיב הלבבות ולקרבן לאביהן שבשמים, ולהמשיכו על אפיקי מים חיים התורה והמצוה וכדכתיב כל צמא לכו למים, והשי"ת יזכינו ויקיימינו ונחי׳ לפניו לימים אשר תמלא הארץ דעה את ה' וגו' ב"ב כיר"א.

ד' אהובם ד"ש המודיע נאמנה.

ג׳ שבט תקצ"ז

ב. שני הספרים היו מוכנים לדפוס בשנת תרצ"ז, אלא שלמעשה הספיקו להדפיס רק את התורה אור, ואז נאסר ע"י הממשלה להדפיס עוד ספרי יהדות. כ"ז מבואר באגרת הקדש של הריי"ץ המובאת בסוף התורה אור.

אגרת הקדש של כ"ק אדמו"ר הריי"ץ אודות ההו"ל של הספר תורה אור