אדם (תואר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"אדם" הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר.
'''אדם''' הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד  מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין ה[[מדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש.
 
והוא אחד  מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין ה[[מדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש.


ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.
ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.

גרסה מ־06:57, 2 בדצמבר 2011

אדם הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שהחכמה והשכל הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין המדבר; אדם, איש, גבר, אנוש.

השכל הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות המידות שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")

תבנית:מבט