תבנית:היום יום/ד' אלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: '''סדר ברכות התורה:''' נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בס״ת, גולל הס״ת, מ…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''סדר [[ברכות התורה]]:''' נוגע [[בטליתו]] בתחילת ה[[קריאה]] ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע ב[[ס״ת]], גולל הס״ת, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הס״ת וקורא.
'''סדר [[ברכת התורה|ברכות התורה]]:''' נוגע [[בטליתו]] בתחילת ה[[קריאה]] ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע ב[[ס״ת]], גולל הס״ת, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הס״ת וקורא.
במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: [[אדם]] – מעלת ה[[מוחין]] וה[[שכל]], איש – מעלת ה[[לב]] וה[[מידות]], אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם.
במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: [[אדם]] – מעלת ה[[מוחין]] וה[[שכל]], איש – מעלת ה[[לב]] וה[[מידות]], אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם.
ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.
ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.

גרסה מ־11:23, 21 ביוני 2010

סדר ברכות התורה: נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בס״ת, גולל הס״ת, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הס״ת וקורא. במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: אדם – מעלת המוחין והשכל, איש – מעלת הלב והמידות, אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם. ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם.