הבדלים בין גרסאות בדף "חושך"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 6: שורה 6:
 
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).}}.
 
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).}}.
  
== מקורות ==
+
{{הערות שוליים}}  
 
+
[[קטגוריה:בריאת העולם]]
[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15822&hilite=b36a8060-af87-44e2-a5d7-500de81c456a&st=%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%97&pgnum=178 הרבי]
 
{{הערות שוליים}} [[קטגוריה:בריאת העולם]]
 

גרסה מ־22:54, 27 ביולי 2013

חושך הינו העדר האור.

ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.

הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].

הערות שוליים

  1. רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.
  2. שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.
  3. (ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).