חושך: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חושך''' הינו העדר האור. | '''חושך''' הינו העדר האור. | ||
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.}} | |||
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע | או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה. | ||
הרבי הוסיף כי בעומק הענין | הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).}}. | ||
== מקורות == | == מקורות == |
גרסה מ־00:52, 4 ביוני 2010
חושך הינו העדר האור.
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].
מקורות
הערות שוליים
- ↑ רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.
- ↑ שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.
- ↑ (ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).