הבדלים בין גרסאות בדף "אוירא דארץ ישראל מחכים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
מ (החלפת טקסט – " ," ב־",")
שורה 1: שורה 1:
 
אמרו חז"ל: "אוירא דארץ ישראל מחכים" (האויר של [[ארץ ישראל]] מסוגל לחכמה).
 
אמרו חז"ל: "אוירא דארץ ישראל מחכים" (האויר של [[ארץ ישראל]] מסוגל לחכמה).
  
ה[[חכמה]] היא למעלה מה[[בינה]] - שענינה הבנת השכל והשגתו, אבל החכמה היא למעלה מהשכל, וענינה אמונה - ביטול וענוה, וזהו לשון חכמה - אותיות כח-מה , שהוא כח הביטול שבנשמה,
+
ה[[חכמה]] היא למעלה מה[[בינה]] - שענינה הבנת השכל והשגתו, אבל החכמה היא למעלה מהשכל, וענינה אמונה - ביטול וענוה, וזהו לשון חכמה - אותיות כח-מה, שהוא כח הביטול שבנשמה,
  
 
וזוהי סגולת האויר הטהור של ארץ ישראל, לגלות את כח החכמה שבנפש, ובא לידי ביטוי וגילוי באלו אשר משתדלים ביראה ועבודת ה'.
 
וזוהי סגולת האויר הטהור של ארץ ישראל, לגלות את כח החכמה שבנפש, ובא לידי ביטוי וגילוי באלו אשר משתדלים ביראה ועבודת ה'.

גרסה מ־04:09, 13 במרץ 2014

אמרו חז"ל: "אוירא דארץ ישראל מחכים" (האויר של ארץ ישראל מסוגל לחכמה).

החכמה היא למעלה מהבינה - שענינה הבנת השכל והשגתו, אבל החכמה היא למעלה מהשכל, וענינה אמונה - ביטול וענוה, וזהו לשון חכמה - אותיות כח-מה, שהוא כח הביטול שבנשמה,

וזוהי סגולת האויר הטהור של ארץ ישראל, לגלות את כח החכמה שבנפש, ובא לידי ביטוי וגילוי באלו אשר משתדלים ביראה ועבודת ה'.

וזה שכתוב: "תמיד עיני ה' אלקיך בה", שהעינים הם כינוים להמשכת והארת אור החכמה דאצילות, שלכן נקראו חכמים - "עיני העדה".

וחכמה דאצילות ענינה ביטול - "כח מה", וכמו שכתוב בתניא: שאין סוף ב"ה הוא אחד האמת שהוא לבדו הוא ואין זולתו, וזו היא מדריגת החכמה.

נמצא שבארץ ישראל מאירה חכמה דאצילות שענינה ביטול לה', וכנ"ל - שגילוי זה נראה ומורגש באלו העובדים את ה' ביראה.

מקורות לעיון:

  • תניא פל"ה, אגה"ק יד.
(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")