זרע אדם: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]], כגון נשמות ה[[נביא|נביאים]] ו[[ | '''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]], כגון נשמות ה[[נביא|נביאים]] ו[[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו, שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות ב[[עולם האצילות]]. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מ[[זרע בהמה]], שהם נשמות הנמשכים מ[[עולמות בי"ע]]. | ||
==ענינם== | ==ענינם== |
גרסה מ־08:31, 29 באפריל 2010
זרע אדם הוא כינוי לנשמות של עולם האצילות, כגון נשמות הנביאים ורבי שמעון בר יוחאי וחביריו, שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות בעולם האצילות. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מזרע בהמה, שהם נשמות הנמשכים מעולמות בי"ע.
ענינם
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, שהם הנשמות הגבוהות של עולם האצילות כמו נשמות הנביאים והמיוחד שבתנאים כמו רבי שמעון בר יוחאי וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על הכסא שהוא בבחינת שם מ"ה של תיקון האצילות שלא היה בשבירה. וענין נשמות אלו הוא שאין צריכים לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מאצילות שלא יגור במגורו רע כלל. ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה באופן אחד ממש, שכל עסקם בתורה ומצוות היה בכדי להוסיף אורות בעולם האצילות ולא בשביל לברר בירורי קליפת נוגה.