בחירתו של הפיקח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
==קישורים חיצונים== | ==קישורים חיצונים== | ||
*[https://tablet.otzar.org/#/b/145958/p/-1/t/1658785238567/fs/LVjshCBbrlVxzLqGMMsfhWc0LpRnuRajjXMtBdZR0b2L/start/570/end/573/c להביא לימות המשיח] | *[https://tablet.otzar.org/#/b/145958/p/-1/t/1658785238567/fs/LVjshCBbrlVxzLqGMMsfhWc0LpRnuRajjXMtBdZR0b2L/start/570/end/573/c להביא לימות המשיח] | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ספרי גאולה ומשיח]] | [[קטגוריה:ספרי גאולה ומשיח]] | ||
[[קטגוריה:ביאורים בחסידות]] | [[קטגוריה:ביאורים בחסידות]] | ||
[[קטגוריה:ספרי | [[קטגוריה:ספרי חיים לוי יצחק גינזבורג]] |
גרסה אחרונה מ־02:26, 4 באוגוסט 2024
בחירתו של הפיקח הוא ספר שכתב הרב לוי יצחק גינזבורג המבאר בשפה פשוטה את המאמרים ביום עשתי עשר תשל"א, "ונחה עליו" תשכ"ה שבמלוקט ב' ו"בורא ניב שפתים" שיצא לאור לקראת ר"ח כסלו תשנ"ג.
ביום עשתי עשר[עריכה | עריכת קוד מקור]
חלקו הראשון של הספר מבאר את המאמר ביום עשתי עשר תשל"א (יצא לאור מוגה לקראת י"א ניסן תשל"א, ואח"כ בספר המאמרים מלוקט ג') בשפה ברורה (לאחר בשבתחלת המאמר מובא צילום של המאמר כפי שיצא בשעתו).
בביאור כותב הרב גינזבורג חלק מיוחד שמבאר שבזמננו הבחירה במלך מתבטאת באמונה בנצחיות חייו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בהמשך פרסום בשורת הגאולה ובהכרזת הקודש יחי.
הספר יצא לכבוד י"א ניסן שנת תשס"ג שבו התחילו פרק התהילים של הרבי היה פרק ק"ב, שחלק ממנו מבואר במאמר זה.
ונחה עליו רוח ה'[עריכה | עריכת קוד מקור]
בחלקו השני של הספר מופיע ביאור על מאמר ונחה עליו תשכ"ה (יצא לאור מוגה לקראת אחרון-של-פסח תשמ"ז ואחר כך בספר המאמרים (מלוקט) חלק ב')[1].
בשונה מהביאור למאמר ביום עשתי עשר, במאמר זה מופיע המאמר (לא רק כהקדמה לביאור אלא) משולב בביאור.
במאמר יש אריכות בנוגע לעבודתנו עכשיו בעקבתא דמשיחא, שצריכה להיות בתוך קבלת עול וביטול דווקא.
בורא ניב שפתיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
בחלקו השלישי של הספר, מופיע ביאור על המאמר "בורא ניב שפתיים שנאמר בי"ג תשרי בשנת תשמ"ח ויצא לאור מוגה לקראת ר"ח כסלו תשנ"ג[2]
שאלות חזרה[עריכה | עריכת קוד מקור]
כהופה לספר, מופיעם שאלות חזרה על המאמרים שבספר, על המאמרים שיצאו בספר המאמרים מלוקט ו', ועל שורש מצוות התפילה.