משתמש:מנחם שמו/טיוטה-ארכאולוגיה: הבדלים בין גרסאות בדף

תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 17: שורה 17:
בהמשך המכתב, הבהיר הרבי שוב כי יש לשמור על קדושת המקדש, ולא לגעת, לא בו וגם לא בספקו או אפילו 'ספק ספקו'.
בהמשך המכתב, הבהיר הרבי שוב כי יש לשמור על קדושת המקדש, ולא לגעת, לא בו וגם לא בספקו או אפילו 'ספק ספקו'.


ה) '''יחס הרבי למר [[וונדיל ג'ונס]] מנהיג קהילת בני נח וחוקר ארכיאולוג בכיר ביחס לשאלותיו בממצאים שמצא''':
ה) '''יחס הרבי למר [[וונדל ג'ונס]] מנהיג קהילת בני נח וחוקר ארכיאולוג בכיר ביחס לשאלותיו בממצאים שמצא''':
הרבי נמנע מלענות לו על שאלות בתחום הארכיאולוגיה והוא ראה זאת כתשובה שלילית, אך לבסוף התברר לו שהרבי אמר שמכיון שהייתה קרן ששילמה לוונדיל ואם היו יודעים שהרבי דיבר איתו בנושאים האלו היו מפסיקים לתרום לו, לכן הרבי מנע עצמו מלדבר עימו בנושא - כלומר מובן מכאן שבפועל הרבי כן דחף אותו לחקור כי אחרת היו מפסיקים לו את התרומות למחקר {{הערה| פורסם בבית משיח גליון ?? דרוש מקור.}}.
הרבי נמנע מלענות לו על שאלות בתחום הארכיאולוגיה והוא ראה זאת כתשובה שלילית, אך לבסוף התברר לו שהרבי אמר שמכיון שהייתה קרן ששילמה לוונדיל ואם היו יודעים שהרבי דיבר איתו בנושאים האלו היו מפסיקים לתרום לו, לכן הרבי מנע עצמו מלדבר עימו בנושא - כלומר מובן מכאן שבפועל הרבי כן דחף אותו לחקור כי אחרת היו מפסיקים לו את התרומות למחקר {{הערה| פורסם בבית משיח גליון ?? דרוש מקור.}}.


ו) בנוגע לצורת המנורה דעת הרבי ע"פ רש"י והרמב"ם שהייתה באלכסון ולא עגולה אפילו שבשער הארכיאולוגי ברומא מופיע צורת המנורה בצורה עגולה. (אגב, שנים רבות היו מקטרים על דעתו הק' מכך שבארכיאולוגיה תמיד מצאו ציורי מנורה עגולה, אך בשנים האחרונות מתגלות הארכיאולוגיה עצמה כמה וכמה ציורי מנורה עם קנים באלכסון המתוארכים  לזמן בית ראשון ומלמטה שנה אחר בית שני וזה מה שסתם את פיהם מלהטיל יותר דופי).
ו) בנוגע לצורת המנורה דעת הרבי ע"פ רש"י והרמב"ם שהייתה באלכסון ולא עגולה אפילו שבשער הארכיאולוגי ברומא מופיע צורת המנורה בצורה עגולה. (אגב, שנים רבות היו מקטרים על דעתו הק' מכך שבארכיאולוגיה תמיד מצאו ציורי מנורה עגולה, אך בשנים האחרונות מתגלות הארכיאולוגיה עצמה כמה וכמה ציורי מנורה עם קנים באלכסון המתוארכים  לזמן בית ראשון ומלמטה שנה אחר בית שני וזה מה שסתם את פיהם מלהטיל יותר דופי).
38

עריכות