שלמה המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''שלמה המלך''' היה [[מלך]] על ישראל, ואליו וזרעו<REF>רמב"ם ריש פרק חלק שבסנהדרין.</REF> עברה הירושה של מלכות בית דוד.
'''שלמה המלך''' היה [[מלך]] על ישראל, ואליו וזרעו<REF>[[רמב"ם]] ריש פרק עשירי שב[[סנהדרין]].</REF> עברה הירושה של מלכות בית דוד.


בימי מלכותו היתה בחינה זו, המרומזת בפסוק פדה בשלום נפשי מקרב לי. שהגם שההתעסקות עם הגוף והנפש הבהמית היא באופן דקרב מלשון קירוב, מ"מ הפדי' והבירור היא בדרך מנוחה ושלום, פדה בשלום.  
בימי מלכותו היתה בחינה זו, המרומזת בפסוק פדה בשלום נפשי מקרב לי. באופן, שהגם שההתעסקות עם ה[[גוף]] וה[[נפש הבהמית]] היא באופן ד'קרב' מלשון קירוב, מכל מקום הפדיה והבירור היא בדרך מנוחה ושלום, פדה בשלום.  


כך<REF>ראה ד"ה פדה בשלום תרע"ה (המשך תער"ב ח"ב ע' תשסט ואילך). וראה לקו"ת במדבר ד, א.</REF> היה בימי שלמה המלך, שאצלו הי' ריבוי האור וריבוי החכמה, ובימיו קיימא סיהרא באשלמותא<REF> שמו"ר פט"ו, כו.</REF>, שאז הי' בירור ה[[ניצוצות]] בדרך מנוחה וממילא. וכמו בפשטות, שמלכת שבא<REF> מלכים-א י, א ואילך.</REF> שמעה את שמע שלמה וחכמתו, ובאה מעצמה אליו, וכן באו אליו מכל המקומות שבעולם, גם מהמקומות הרחוקים ביותר, והביאו לו את ניצוצות ה[[קדושה]].
כך<REF>ראה ד"ה פדה בשלום תרע"ה (המשך תער"ב ח"ב ע' תשסט ואילך). וראה לקו"ת במדבר ד, א.</REF> היה בימי שלמה המלך, שאצלו הי' ריבוי האור וריבוי החכמה, ובימיו קיימא סיהרא באשלמותא<REF> שמו"ר פט"ו, כו.</REF>, שאז הי' בירור ה[[ניצוצות]] בדרך מנוחה וממילא. וכמו בפשטות, שמלכת שבא<REF> מלכים-א י, א ואילך.</REF> שמעה את שמע שלמה וחכמתו, ובאה מעצמה אליו, וכן באו אליו מכל המקומות שבעולם, גם מהמקומות הרחוקים ביותר, והביאו לו את ניצוצות ה[[קדושה]].

גרסה מ־04:41, 8 באפריל 2010

שלמה המלך היה מלך על ישראל, ואליו וזרעו[1] עברה הירושה של מלכות בית דוד.

בימי מלכותו היתה בחינה זו, המרומזת בפסוק פדה בשלום נפשי מקרב לי. באופן, שהגם שההתעסקות עם הגוף והנפש הבהמית היא באופן ד'קרב' מלשון קירוב, מכל מקום הפדיה והבירור היא בדרך מנוחה ושלום, פדה בשלום.

כך[2] היה בימי שלמה המלך, שאצלו הי' ריבוי האור וריבוי החכמה, ובימיו קיימא סיהרא באשלמותא[3], שאז הי' בירור הניצוצות בדרך מנוחה וממילא. וכמו בפשטות, שמלכת שבא[4] שמעה את שמע שלמה וחכמתו, ובאה מעצמה אליו, וכן באו אליו מכל המקומות שבעולם, גם מהמקומות הרחוקים ביותר, והביאו לו את ניצוצות הקדושה.

הרבי הינו בן אחר בן לשלמה המלך עליו השלום.

חיבוריו

הערות שוליים

  1. רמב"ם ריש פרק עשירי שבסנהדרין.
  2. ראה ד"ה פדה בשלום תרע"ה (המשך תער"ב ח"ב ע' תשסט ואילך). וראה לקו"ת במדבר ד, א.
  3. שמו"ר פט"ו, כו.
  4. מלכים-א י, א ואילך.