ברוך השם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(למה לא להביא את המקור הראשוני?) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ברוך השם''' היא אמירה הנהוג להשיב לחבר השואל בשלומו של חבירו. | '''ברוך השם''' היא אמירה הנהוג להשיב לחבר השואל בשלומו של חבירו. | ||
אמירה זו חשובה מאוד בשמים ממעל, מכיון שיש בה תשבחות להשם, ולכן נהג [[הבעל שם טוב]] לשאול בשלומיהם של [[יהודים]], כדי שישיבו ברוך השם. | אמירה זו חשובה מאוד בשמים ממעל, מכיון שיש בה תשבחות להשם, ולכן נהג [[הבעל שם טוב]] לשאול בשלומיהם של [[יהודים]], כדי שישיבו ברוך השם. [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר כי מלבד התשובה "ברוך השם", יש להשיב עוד משהו, כגון "ברוך השם, טוב" {{הערת שוליים|בשם [[הרבנית חיה מושקא]], [[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] מוסף לגליון 325 עמ׳ 64}}. יש אומרים כי הסיבה לכך היא מכיון שבאמירת "ברוך השם" אין מענה באם המצב הוא חיובי או שלישי, שהרי חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] אמר כי מלבד התשובה "ברוך השם", יש להשיב עוד משהו, "ברוך השם, טוב" | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |
גרסה מ־22:09, 3 באפריל 2010
ברוך השם היא אמירה הנהוג להשיב לחבר השואל בשלומו של חבירו.
אמירה זו חשובה מאוד בשמים ממעל, מכיון שיש בה תשבחות להשם, ולכן נהג הבעל שם טוב לשאול בשלומיהם של יהודים, כדי שישיבו ברוך השם. אדמו"ר הריי"צ אמר כי מלבד התשובה "ברוך השם", יש להשיב עוד משהו, כגון "ברוך השם, טוב" [1]. יש אומרים כי הסיבה לכך היא מכיון שבאמירת "ברוך השם" אין מענה באם המצב הוא חיובי או שלישי, שהרי חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה.
הערות שוליים
- ↑ בשם הרבנית חיה מושקא, כפר חב"ד מוסף לגליון 325 עמ׳ 64