קבלת מלכותו של מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
חז"ל שעוד לפני הגאולה בני ישראל קוראים למשיח "רבינו מלך המשיח", | חז"ל שעוד לפני הגאולה בני ישראל קוראים למשיח "רבינו מלך המשיח", | ||
כלומר שהם מכירים במלכותו ומקבלים אותה. | כלומר שהם מכירים במלכותו ומקבלים אותה. | ||
[[קטגוריה:מלך המשיח]] | [[קטגוריה:מלך המשיח]] |
גרסה מ־07:18, 6 במאי 2007
המשיח מתואר בכל התורה כולה כ'מלך', ובעניין המלכות ידוע ש"אין מלך בלא עם", מלך המשיח אינו יכול למלוך לבדו ולהחזיר בעצמו את מלכות בית דוד מבלי שהעם ימליכו בפועל - דבר הכרחי להביא להחזרת המלכות בגאולה.
שלש מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתם לארץ, והראשונה היא למנות להם מלך, שנאמר "שום תשים עליך מלך". גם בזמן הכניסה השלימה לארץ בדור הגאולה האמיתית והשלימה יתקיימו שלשת מצוות אלו לפי סדר.
לדיוקם של דברים: אין פירוש הדבר שביד העם לבחור מי יהיה המלך המשיח, כיון שהמינוי הוא מאת הקב"ה, כמו שכתוב "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", אלא עניין וגדר המצווה בזה הוא להעמיד המלוכה ביד היורש מזרע דוד. היינו שמצווה זו אין עניינה שהעם יוצר את המלכות, אלא שהוא מקבל אותה.
כמו שאנו אומרים בתפילה בנוגע למלכות ה' "אדון עולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא, לעת נעשה בחפצו כל אזי מלך שמו נקרא" - כלומר שאף על פי שהקב"ה הוא מלך מצד עצמו, שלכן הוא מלך גם בטרם כל יצור נברא, אף על פי כן מתי נקרא שמו מלך ומתי התגלתה מלכותו - רק לעת נעשה בחפצו כל, כשנהיה עולם ("עם") שעליו ימלוך.
כך גם גילוי מלכותו של מלך המשיח המגלה את מלכותו של הקב"ה בשיא השלימות צריך לבוא על ידי העם דווקא. על העם לזהות את מלך המשיח עוד קודם הגאולה כבר בסוף זמן הגלות ולקבל את מלכותו כמלך המשיח. כדברי חז"ל שעוד לפני הגאולה בני ישראל קוראים למשיח "רבינו מלך המשיח", כלומר שהם מכירים במלכותו ומקבלים אותה.