ציפייה לגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 35: | שורה 35: | ||
אותו לבית-דין של מעלה היא: "ציפית לישועה? | אותו לבית-דין של מעלה היא: "ציפית לישועה? | ||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] |
גרסה מ־04:34, 29 באפריל 2007
בעיקר השנים עשר מי"ג עיקרי האמונה של היהודי נאמר: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף-על-פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".
הבקשה לביאת המשיח תופסת מקום כה מרכזי ביהדות עד שבכל הפרטים בחייו כיהודי היא מוזכרת בצורה מיוחדת במינה.
בתפילת שמונה עשרה
מתוך שלוש עשרה ברכות אותן קבעו אנשי כנסת הגדולה לתפילה שלוש פעמים בכל יום כצרכי הרבים העיקריים, מזכירים אנו בחמש ברכות את בקשת ודרישת הגאולה על ידי המלך המשיח.
בברכת המזון
בברכת המזון אומרים אנו:"רחם . . ועל מלכות בית דוד משיחך" "הרחמן הוא יזכנו לימות המשיח".
במועדים
". . וזכרון משיח בן דוד עבדיך" "אבינו מלכנו הרם קרן משיחך" "ועיננו תראנה מלכותך . . על ידי דוד משיח צדקך".
בברית מילה:
"הרחמן הוא ישלח לנו משיחו . . לבשר בשורות טובות וניחומים"
בברכת הנישואין
"מהרה ה' אלוקינו ישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים כו'".
לאחר מאה ועשרים, אחת מהשאלות שאדם נשאל בשעה שמכניסים אותו לבית-דין של מעלה היא: "ציפית לישועה?