רשימת שניים אוחזין: הבדלים בין גרסאות בדף

ביטול גרסה 475451 של יוסי 22 (שיחה)
(ביטול גרסה 475447 של מה עם הארמון? (שיחה))
תגית: ביטול
(ביטול גרסה 475451 של יוסי 22 (שיחה))
תגית: ביטול
שורה 7: שורה 7:
חלקים ממנה נדפסו לראשונה בחוברת [[צדי"ק למלך]] (א') והיא נדפסה בשלימותה (יחד עם מהדורא קמא ממנה) על ידי [[אוצר החסידים]] בשנת [[תשנ"ו]].
חלקים ממנה נדפסו לראשונה בחוברת [[צדי"ק למלך]] (א') והיא נדפסה בשלימותה (יחד עם מהדורא קמא ממנה) על ידי [[אוצר החסידים]] בשנת [[תשנ"ו]].


==רקע==


בפתיחה לחוברת, כתב הרבי:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=הנהוג מימי קדם אשר לפרקים ידועים, ובפרט בתחלת וסוף ה"זמן", מתקבצים תלמידי הישיבה, ועמהם התלמידים מלפנים, או מכיריהם וחבריהם תלמידי ישיבות אחרות, ומזמינים אחד מה[[משפיע]]ים והר"מ, או מי שראוי לכך, לדבר לפניהם בעניני המסכת, אשר עוסקים בה, אם על דרך ההגיון או הפלפול, או על דרך הרמז ודרוש, או בעניני [[עבודת השם|עבודת ד']], על פי יסודות לקוחים מפי ספרים ומפי סופרים.
כמובן, אין כל השיחות והזמנים שווים. והדברים נאמרים באריכות או בקיצור, בעומק יותר או בהרחב הביאור, לפי מצב הנאספים בהבנה בכלל, ולפי מה שהורגלו בדרך זה - ([[פלפול]] או הגיון, רמז או דרוש וכיוצא בזה) - בפרט.
בבואנו עתה להוציא לאור, על פי דרישת רבים מהתלמידים, אי אלו משיחות הנ"ל, בחרנו, בתור התחלה, בשיחה הבאה לקמן. ומכמה טעמים.
א) התחלת [[מסכת בבא מציעא]], כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה.
ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי ה[[נפש]], כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פירוש ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייגם כןביד החזקה הלכות תשובה פ"ג ה"ד וסוף הלכות מקואות.
ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.}}
==ראו גם==
==ראו גם==
*[[רשימות (ספר)]]
*[[רשימות (ספר)]]
394

עריכות