אב (אור אין סוף): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[אור אין סוף]] נקרא גם בשם ,אב', מכמה טעמים, כדלהלן:
[[אור אין סוף]] נקרא גם בשם 'אב', מכמה טעמים, כדלהלן:


א. הקב"ה אב לישראל - שנאמר: "בני בכרי ישראל", "בנים אתם לה' אלקיכם" פירוש; כמו שכל אברי הבן -אפילו [[ציפורנים|צפרני]] רגליו- נתהוו ונמשכו מטפת מוח האב, על ידי שהייתה תשעה חדשים בבטן האם, ובתקופה זו ירדה טפה זו מבחינת איכות מהותה, ממדריגה למדריגה - להשתנות ולהתהוות ממנה כל אברי גוף הבן, ואפילו צפרניים שאיכותן שפלה לאין שיעור מאיכות חומר מוח האב - גם אלו נתהוו ממנה.
א. הקב"ה אב לישראל - שנאמר: "בני בכורי ישראל", "בנים אתם לה' אלקיכם" פירוש; כמו שכל אברי הבן -אפילו [[ציפורנים|צפרני]] רגליו- נתהוו ונמשכו מטפת מוח האב, על ידי השהייה תשעה חדשים בבטן ה[[אם]], ובתקופה זו ירדה טפה זו מבחינת איכותה ומהותה, ממדריגה למדריגה - להשתנות ולהתהוות ממנה כל אברי גוף הבן, ואפילו צפרניים שאיכותן שפלה לאין שיעור מאיכות חומר טיפת מוח האב - גם אלו נתהוו ממנה.


נמצא ששרש כל האברים - אפילו הצפרניים - הוא מוח האב.
נמצא ששרש כל האברים - אפילו הצפרניים - הוא מוח האב.
שורה 7: שורה 7:
ולא עוד אלא גם בירידתן למדריגת צפרניים, הן עדיין קשורות ומיוחדות ביחוד נפלא ועצום - במהותן ועצמותן הראשון שהיו חומר מוח האב, ומסוגלים לחיות.
ולא עוד אלא גם בירידתן למדריגת צפרניים, הן עדיין קשורות ומיוחדות ביחוד נפלא ועצום - במהותן ועצמותן הראשון שהיו חומר מוח האב, ומסוגלים לחיות.


ועל ידי התקשרותן ודבקותן במוח הבן, יונקים ממנו חיותם - החיות הבאה ממוח האב.
ועל ידי התקשרותן ודבקותן במוח הבן, יונקים ממנו חיותם - החיות הבאה ממוח האב.


כך -כביכול- נשמת כל איש ישראל נמשכה ממחשבתו וחכמתו של אבינו שבשמים, הנקראת  על-דרך משל - "מוח האב".
כך -כביכול- נשמת כל איש ישראל נמשכה ממחשבתו וחכמתו של אבינו שבשמים, הנקראת  על-דרך משל - "מוח האב".


ואפילו הנשמות של עמי הארץ ופחותי הערך, שהם עד"מ בחינת "צפרנים" של עם ישראל לעומת ראשי אלפי ישראל - עיני העדה, גם אלו שרשם ב"מוח האב" - גם בהם יש גילוי אור אין-סוף ב"ה, וזאת ע"י התקשרותם ודבקותם בראש ומוח ה"בן" - "בני בכורי ישראל", שהוא [[הרבי]] - ראש בני ישראל.   
ואפילו הנשמות של עמי הארץ ופחותי הערך, שהם עד"מ בחינת "צפרנים" של עם ישראל לעומת [[ראשי אלפי ישראל]] - עיני העדה, גם אלו שרשם ב"מוח האב" - גם בהם יש גילוי [[אור אין סוף]] ב"ה, וזאת ע"י התקשרותם ודבקותם בראש ומוח ה"בן" - "בני בכורי ישראל", שהוא [[הרבי]] - ראש בני ישראל.   


ב. אב - כינוי לאור אין-סוף ב"ה כאשר מתלבש ב[[ספירת החכמה]], וכמו שכתוב: "הוי' בחכמה", מאחר שספירת החכמה נקראת אב לכן גם אור אין סוף המלובש בה נקרא אב.
ב. אב - כינוי לאור אין סוף ב"ה כאשר הוא מתלבש ב[[ספירת החכמה]], וכמו שכתוב: "הוי' בחכמה", מאחר שספירת החכמה נקראת אב לכן גם אור אין סוף המלובש בה נקרא אב.


התלבשות זו היא בשביל להיות [[רועה]] ומפרנס הנשמות, שנמשך ומאיר חכמתו ורצונו ית' בנשמות.
התלבשות זו היא בשביל להיות [[רועה]] ומפרנס הנשמות, שנמשך ומאיר חכמתו ורצונו ית' בנשמות.

גרסה מ־00:40, 13 באוגוסט 2009

אור אין סוף נקרא גם בשם 'אב', מכמה טעמים, כדלהלן:

א. הקב"ה אב לישראל - שנאמר: "בני בכורי ישראל", "בנים אתם לה' אלקיכם" פירוש; כמו שכל אברי הבן -אפילו צפרני רגליו- נתהוו ונמשכו מטפת מוח האב, על ידי השהייה תשעה חדשים בבטן האם, ובתקופה זו ירדה טפה זו מבחינת איכותה ומהותה, ממדריגה למדריגה - להשתנות ולהתהוות ממנה כל אברי גוף הבן, ואפילו צפרניים שאיכותן שפלה לאין שיעור מאיכות חומר טיפת מוח האב - גם אלו נתהוו ממנה.

נמצא ששרש כל האברים - אפילו הצפרניים - הוא מוח האב.

ולא עוד אלא גם בירידתן למדריגת צפרניים, הן עדיין קשורות ומיוחדות ביחוד נפלא ועצום - במהותן ועצמותן הראשון שהיו חומר מוח האב, ומסוגלים לחיות.

ועל ידי התקשרותן ודבקותן במוח הבן, יונקים ממנו חיותם - החיות הבאה ממוח האב.

כך -כביכול- נשמת כל איש ישראל נמשכה ממחשבתו וחכמתו של אבינו שבשמים, הנקראת על-דרך משל - "מוח האב".

ואפילו הנשמות של עמי הארץ ופחותי הערך, שהם עד"מ בחינת "צפרנים" של עם ישראל לעומת ראשי אלפי ישראל - עיני העדה, גם אלו שרשם ב"מוח האב" - גם בהם יש גילוי אור אין סוף ב"ה, וזאת ע"י התקשרותם ודבקותם בראש ומוח ה"בן" - "בני בכורי ישראל", שהוא הרבי - ראש בני ישראל.

ב. אב - כינוי לאור אין סוף ב"ה כאשר הוא מתלבש בספירת החכמה, וכמו שכתוב: "הוי' בחכמה", מאחר שספירת החכמה נקראת אב לכן גם אור אין סוף המלובש בה נקרא אב.

התלבשות זו היא בשביל להיות רועה ומפרנס הנשמות, שנמשך ומאיר חכמתו ורצונו ית' בנשמות.

ג. אב - כינוי לאור אין-סוף ב"ה שלמעלה מספירות עולם האצילות. ונקרא אב הרחמים, שהוא אב - שרש ומקור - למדת הרחמים שבאצילות - בחינת י"ג מידות הרחמים, ולכן הרחמים הנמשכים משם הם בלי גבול, ומתבטא בכך - שאף אם חטא אדם פעמים רבות, ובכל פעם חוזר ומבקש מחילה, הרי אף על פי שבהגיון אין מקום לחזור ולרחם עליו, מכל-מקום מצד אור אין סוף אשר כשמו כן הוא - אין סוף, לפיכך אין גבול לרחמיו ולסליחתו.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")