שיחת חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) |
דער חב"דסקער (שיחה | תרומות) |
||
שורה 33: | שורה 33: | ||
== תבנית למיזם == | == תבנית למיזם == | ||
{{א|יוסי מ.}}, מה דעתך על [[תבנית:משתמש - מיזם דבר מלכות]] ?--[[משתמש:מנדי קרומבי|מנדי קרומבי]] • [[שיחת משתמש:מנדי קרומבי|שיחה]] • [[הפצת המעיינות|לכשיפוצו מעיינותיך חוצה]] • 14:40, 26 באוקטובר 2020 (UTC) |
גרסה מ־16:40, 26 באוקטובר 2020
ייש"כ רב על המיזם! ובהצלחה רבה--מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 18:57, 19 באוקטובר 2020 (UTC)
- נפלא. הלוואי ותהיה לי את הזכות להשתתף. ניתן להוסיף גם פיסקה של 'בעקבות השיחה' בשיחות שבהן בעקבות דברי הרבי ביצעו החסידים פעולות כל-שהם וכיו"ב. להתראות - שיחה, 04:34, ב' בחשוון, ה'תשפ"א 04:34, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
- ישר כוח עצום בעז"ה עו מעט אאני ירתם למיזם הזה!-- ● שיחה 08:01, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
- מיזם מצויין. רק כמה הערות על מבנה הערכים. א. בפתח כדאי לכתוב במקום תיאור כללי על השיחה (דבר שבדר"כ מתורגם לסיכום כללי של השיחה) לכתוב את נקודת תוכן השיחה. ז.א. סביב איזה נקודה - אחת - השיחה נסובה, או מה המהלך המרכזי של השיחה (לדוגמה בד"מ נח לכתוב רק על הנקודה של שבת כללית או את המהלך - שבת כללית ולכן > זה הזמן לעשות חשבון נפש. שאר הפרטים הם כבר רזולוציה קטנה יותר וגורמים לאבד את הנקודה המרכזית). אפשר בנוסף (בפסקת הסיכום, בקטע לפני או בקטע אחרי כל הסעיפים של השיחה) לכתוב 'סיכום כללי' של השיחה (עם פירוט בערך כמו שיש עכשיו בפרשת נח) אבל זה כבר עניין נוסף. ב. כדאי בסיכום, לפני כל קטע לכתוב סעיף א (לדוגמה) ולא רק א. ג. יתכן שיש גם שיעורי וידאו או אודיו של הדבר מלכות וישנם שיחות (שנאמרו בימות החול) שיש מהם עצמם וידאו. כדאי להכניס גם את זה לקישורים חיצוניים.172.58.227.206 10:18, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
- אילולא היה מדובר בשיחות הדבר מלכות היקרות מכל, הייתי אומר שאין מקום לעשות ערך על שיחה בודדת (אם אינה השיחה הידועה), וזה לא אנציקלופדי. אולי יש מקום בגלל החביבות היתירה להבליג על כך, אבל לדעתי צריך לשאול לדעת ותיקי המשתמשים האם זה הגיוני.
- במידה ויוחלט שכן פותחים ערכים לכל השיחות, נדרש: א. משתמש רציני ביותר שיקח אחריות שייפתחו ערכים לכל השיחות (או רובן, אבל בטח לא במצב שישאר רק על חצי או פחות...). לכאורה יוסי מ. מתאים אם רק יסכים שהוא מוכן לאחריות. ב. דיון מעמיק על כללי המיזם ועריכת הערכים (בהתחשב באמור - שפתיחת ערך על שיחה אינו אנציקלופדי במיוחד).
- במידה וכל הנ"ל יתרחש, דעתי בדיון תהיה כך: אף אחד לא ייכנס לערך בחב"דפדיה כדי ללמוד את השיחה, ואפילו לא תמציתה. יש הרבה הפקות המיועדות לכך. מה שמייחד אותנו וניתן למצוא כאן הוא - קישור לערכים מורחבים העוסקים בנושא השיחה, למשל השבוע חשבון נפש (שאינו מורחב, אבל אמור להיות...), הוי' הוא האלוקים וכו'. ולכן, לדעתי, סיכום השיחה לא צריך להיות לפי סעיפים - יש מספיק כאלו, ולא הרווחנו אם במקום להעתיק מד"מ תוכן וסיכום יעתיקו מדף עזר, מדקדקים וכיו"ב - הסיכום צריך לכלול בקיצור ממש את הנקודות העיקריות בשיחה, באופן שיכללו כל המושגים שיש (או אמור להיות) ערך עליהם ויעזור להבנת השיחה, ויהיה הפניה לערכים מורחבים.
- דבר נוסף שמיוחד אלינו הוא הקישורים חיצוניים, ולכן צריך להחליט כמדיניות רשימת קישורים שצריכה להיות בכל ערך (שתהיה סיבה משמעותית למה להכנס אליו): קישור לשיחה המקורית (אם באידיש - גם בסה"ש), לשיחה בטקסט באתר ABC, בלתי מוגה (אם יש שיחות מימי השבוע שנכללו בד"מ - גם לשיחות אלו), לדף עזר, חדור בד"ם, מדקדקים, שיעור של חלוי"צ, זמרוני, יבלח"א יוסי גינזבורג, תיקיית הערות על השיחה בארכיון גאומ"ש אם יש, ואולי עוד דברים ששכחתי. זה יהיה בסיס הכרחי, ומובן שיהיה ניתן להוסיף עוד התוועדויות, ביאורים ועוד.
- ייתכן שעם ההתפתחות יצטרכו לדון על כללים נוספים (למשל, זהירות מהרגשים - אלו מאורעות בקשר לשיחה ניתן לכלול בערך? הרי יש מאורעות הקשורים ישירות ויש שחסידים קישרו... וכו').
- מתנצל על האריכות, וכבר דובר שהערות וביקורת (בפרט ארוכה) רק מעידה על גודל ההערכה למיזם וליוזם, ויישר חילם של כל הנרתמים לענייני גאומ"ש באתר ובכלל. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 16:08, ב' בחשוון ה'תשפ"א
- תודה רבה לכל המגיבים היקרים, אנסה לענות לכם על הכל מצטער באם אפספס משהו. בנוגע לדבריך קרייזי, על החשיבות שבערכים, הרי ברור שיש להם חשיבות משני סיבות: א. כפי שנאמר בעמוד ראשי של חב"דפדיה "תוך דגש על עניני גאולה ומשיח". ב. ללא ספק וספק ספיקא, לא גרעא מהערכים על כל פרק בתניא שלצערנו נמצאים במצב מביש יותר. (כמובן שבמיזם זה, הערכים יהיו קצת יותר על רמה.
- מיזם מצויין. רק כמה הערות על מבנה הערכים. א. בפתח כדאי לכתוב במקום תיאור כללי על השיחה (דבר שבדר"כ מתורגם לסיכום כללי של השיחה) לכתוב את נקודת תוכן השיחה. ז.א. סביב איזה נקודה - אחת - השיחה נסובה, או מה המהלך המרכזי של השיחה (לדוגמה בד"מ נח לכתוב רק על הנקודה של שבת כללית או את המהלך - שבת כללית ולכן > זה הזמן לעשות חשבון נפש. שאר הפרטים הם כבר רזולוציה קטנה יותר וגורמים לאבד את הנקודה המרכזית). אפשר בנוסף (בפסקת הסיכום, בקטע לפני או בקטע אחרי כל הסעיפים של השיחה) לכתוב 'סיכום כללי' של השיחה (עם פירוט בערך כמו שיש עכשיו בפרשת נח) אבל זה כבר עניין נוסף. ב. כדאי בסיכום, לפני כל קטע לכתוב סעיף א (לדוגמה) ולא רק א. ג. יתכן שיש גם שיעורי וידאו או אודיו של הדבר מלכות וישנם שיחות (שנאמרו בימות החול) שיש מהם עצמם וידאו. כדאי להכניס גם את זה לקישורים חיצוניים.172.58.227.206 10:18, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
- ישר כוח עצום בעז"ה עו מעט אאני ירתם למיזם הזה!-- ● שיחה 08:01, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
- בנוגע למשתמש האחראי: אני לצערי, בעוד כחודשיים אאלץ לעזוב את האתר. עד אז אני יתמסר למיזם ולהשלמתו, אך כמובן לא אעזוב ללא מחליף (יש כאן כמה וכמה ראוים, מקוה שיסכימו). הכללים: כתבתי כמה די ברורים בדף המיזם, כמובן שיש הרבה מה להוסיף.
- בקישורים חיצוניים כמובן שצריך לכלול הרבה, אך לזה צריך להיות גם מאגר של הכל. מה שמתפרסם קבוע באיזה אתר, כמובן אין בעיה. יש בעיה לגבי הוצאות טובות מאוד שאין לכל השיחות, כמשיח קאסט ועוד. קישורים לשיעורים אפשר לשים את העיקריים שבהם (הרבנים הגינזבורגים, אולי של עוד מישהו).
- בנוגע לכללים של הרגשים, אשמח אם מישהו אחר יעשה אותם, כי אני קצת "משוחד"...
- (כמעט שכחתי) בנוגע לסיכומים: לענ"ד הרי אם ישנו במקומות אחרים זה לא סותר שיהיה גם פה, הרי כאן יהיה נגיש לכולם. אך מצד שני, באמת אולי יש לערוך סיכום של התוכן. כי בחלוקה לאותיות, זה פחות מעניין החלוקה לפעמים מפריעה לסיכום. אז אולי להחליף את הסיכום לפי אותיות לסיכום על פי תוכן. בהצלחה לכולנו!----יוסי • מ. • ב' בחשוון ה'תשפ"א
- חלוקת קונטרסים מה דעתך בפסקת הסיכום: סיכום כללי ללא חלוקה לאותיות. סיכום זעום וקצר כך: "שבת נח כללית בפועל, וגדולה במעלה על שבת בראשית כי בה מתגלה הוי' באלקים". או להשאיר לפי אותיות ורק לקצר.--יוסי • מ. • 20:37, ד' בחשוון, ה'תשפ"א • 20:37, 22 באוקטובר 2020 (UTC)
- אני לא יודע אם לפי אותיות או לא אבל ודאי שלא בשורה. זה יוצא גם לא מובן וגם אתה מפספס חלק גדול מהשיחה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 22:13 • ד' בחשוון ה'תשפ"א
- חלוקת קונטרסים מה דעתך בפסקת הסיכום: סיכום כללי ללא חלוקה לאותיות. סיכום זעום וקצר כך: "שבת נח כללית בפועל, וגדולה במעלה על שבת בראשית כי בה מתגלה הוי' באלקים". או להשאיר לפי אותיות ורק לקצר.--יוסי • מ. • 20:37, ד' בחשוון, ה'תשפ"א • 20:37, 22 באוקטובר 2020 (UTC)
- (כמעט שכחתי) בנוגע לסיכומים: לענ"ד הרי אם ישנו במקומות אחרים זה לא סותר שיהיה גם פה, הרי כאן יהיה נגיש לכולם. אך מצד שני, באמת אולי יש לערוך סיכום של התוכן. כי בחלוקה לאותיות, זה פחות מעניין החלוקה לפעמים מפריעה לסיכום. אז אולי להחליף את הסיכום לפי אותיות לסיכום על פי תוכן. בהצלחה לכולנו!----יוסי • מ. • ב' בחשוון ה'תשפ"א
בעקבות השיחה
כדאי לשים אחרי הסיכום ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 19:12 • ה' בחשוון ה'תשפ"א
- וכן את ההערות שוליים למטה, כרגיל. כי אמור להיות הערות לא רק על הסיכום אלא על כל הפיסקאות. בנוסף כדאי שיהיה בערך פיסקה של יומן המתאר את מהלך השבת וההתוועדות של הרבי, ואת מהלך השבוע שקדם לשיחה. אם יש קשר. אליהו ב. - שיחה, 19:15, ה' בחשוון, ה'תשפ"א 19:15, 23 באוקטובר 2020 (UTC)
- אני חושש שאנשים יראו את האורך של הסיכום ולא יחשבו שיש מתחתיו עוד פסקה.יוסי מ. שחותם מחוץ לחשבונו - 05:35, ה' בחשוון, ה'תשפ"ה (6 בנוב' למניינם), ימות המשיח
במקום סיכום?
מה דעתכם להכניס במקום סיכום את זה? (מתוך ארכיון גאולה ומשיח).--חב"דפדים חדורים • יוסי • מ. • 14:13, ח' בחשוון, ה'תשפ"א
- רעיון טוב--מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 14:25, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
תבנית למיזם
יוסי מ., מה דעתך על תבנית:משתמש - מיזם דבר מלכות ?--מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 14:40, 26 באוקטובר 2020 (UTC)