אדם (תורה): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
וכך היא התורה כפי שהיא למעלה - בדרגה פנימית עליונה שהיא המשכה מבחינת [[סובב כל עלמין]] כמבואר בספרי קבלה.  
וכך היא התורה כפי שהיא למעלה - בדרגה פנימית עליונה שהיא המשכה מבחינת [[סובב כל עלמין]] כמבואר בספרי קבלה.  


ב) התורה נותנת חיות במעשה המצוות המעשיות המלובשות בגשמיות שהן מוגדרות בגדרי הזמן והמקום, והתורה נותנת בהן חיות. וזהו - "זאת התורה אדם" - נוטריקון א' ד"ם כי הדם הוא הנפש, שנותן חיות ב[[מצוות]] - "אברי דמלכא".
ב) התורה נותנת חיות במעשה המצוות המעשיות המלובשות בגשמיות שהן מוגדרות בגדרי הזמן והמקום, והתורה נותנת בהן חיות. וזהו - "זאת התורה אדם" - [[נוטריקון]] א' ד"ם כי הדם הוא הנפש, שנותן חיות ב[[מצוות]] - "אברי דמלכא".


{{סגל}}
{{סגל}}

גרסה מ־01:22, 15 בינואר 2021

התורה נקראת אדם, ונרמז בתורה בפסוק: "זאת התורה אדם", וזאת מצד שתי בחינות:

א) התורה שלמעלה בטרם ירידתה למטה - נקראת בשם אדם, כמו שכתוב "ועל דמות הכסא דמות כמראה אדם", בחינת "אדמה לעליון" - לסובב כל עלמין. וכך היא התורה כפי שהיא למעלה - בדרגה פנימית עליונה שהיא המשכה מבחינת סובב כל עלמין כמבואר בספרי קבלה.

ב) התורה נותנת חיות במעשה המצוות המעשיות המלובשות בגשמיות שהן מוגדרות בגדרי הזמן והמקום, והתורה נותנת בהן חיות. וזהו - "זאת התורה אדם" - נוטריקון א' ד"ם כי הדם הוא הנפש, שנותן חיות במצוות - "אברי דמלכא".

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")