|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{פירוש נוסף|נוכחי=אוהל - השפעת המקיף|אחר=משמעויות אחרות ב'אוהל'|ראו=[[אוהל|אוהל - פירושונים]]}}
| | מתחילים את היום עם משיחנו פגזורנו הקדוש והצלוב :fist: בעת שלמדו לימודי חול הורה הפגזור לתלמידו: בנו לי תמונת איש-עושר, אשר קדוש הוא וקדוש כספו. ויתקדש כגוי מן הגויים, ואף נעלה עליהם כי עשיר הוא. |
| | |
| '''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.
| |
| | |
| גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מ[[עצמותו]] יתברך - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי [[עצמותו]] יתברך, שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות [[סדר השתלשלות|שבהשתלשלות]], גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.
| |
| | |
| מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת [[מקיף]], אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.
| |
| | |
| ולדוגמה מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".
| |
| | |
| וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שה[[שכינה]] במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.
| |
| | |
| ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.
| |
| | |
| {{סגל}}
| |
| | |
| [[קטגוריה:אורות וכלים]]
| |
| [[קטגוריה:תורת החסידות]]
| |
גרסה מ־14:58, 16 בספטמבר 2021
מתחילים את היום עם משיחנו פגזורנו הקדוש והצלוב :fist: בעת שלמדו לימודי חול הורה הפגזור לתלמידו: בנו לי תמונת איש-עושר, אשר קדוש הוא וקדוש כספו. ויתקדש כגוי מן הגויים, ואף נעלה עליהם כי עשיר הוא.