איסר זרחי: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (אליהו ב. העביר את הדף משתמש:משתמש:אליהו ב./איסר ינובסקי לשם משתמש:משתמש:אליהו ב./איסר החזן בלי להשאיר הפניה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
הרב '''איסר | הרב '''איסר''' המכונה '''איסר החזן''' היה חזן אצל [[אדמו"ר המהר"ש]]. | ||
==אודותיו== | ==אודותיו== | ||
ר' איסר היה החזן אצל [[אדמו"ר המהר"ש]] ב[[ימים הנוראים]]. היה לו נוסח מיוחד לתפילות הימים הנוראים, ובעיקר בתפילת [[סדר עבודה|סדר העבודה]] ב[[יום הכיפורים]]. כשפתח באמירת ה"עבודה" קרא בקול גדול "אתה!" ולא כדרך החזנים להתחיל את ה"עבודה" בקריאת "אתה כוננת". | ר' איסר היה החזן אצל [[אדמו"ר המהר"ש]] ב[[ימים הנוראים]]. היה לו נוסח מיוחד לתפילות הימים הנוראים, ובעיקר בתפילת [[סדר עבודה|סדר העבודה]] ב[[יום הכיפורים]]. כשפתח באמירת ה"עבודה" קרא בקול גדול "אתה!" ולא כדרך החזנים להתחיל את ה"עבודה" בקריאת "אתה כוננת". | ||
שורה 9: | שורה 7: | ||
[[אדמו"ר המהר"ש]] נהג בעת ה"עבודה" להתפלל בחדר מיוחד בסמיכות לבית המדרש הגדול, הדלת היתה פתוחה קמעא, ובפתח היה תלוי וילון. תחילה נפלו כל המתפללים "כורעים", ואחר כך היה החזן ר' איסר מתחיל לנגן "[[והכהנים (ניגון)|והכהנים]]". אז היה אדמו"ר המהר"ש נכנס לאולם בית המדרש, מתיישב על כורסא, ומצטרף לנגינת החזן. עתים היה מנגן עימו בצוותא, ועתים היה רק מנענע בידיו לפי תנועות הניגון{{הערה|ספר השיחות תש"ד עמ' 25 - 26}}. | [[אדמו"ר המהר"ש]] נהג בעת ה"עבודה" להתפלל בחדר מיוחד בסמיכות לבית המדרש הגדול, הדלת היתה פתוחה קמעא, ובפתח היה תלוי וילון. תחילה נפלו כל המתפללים "כורעים", ואחר כך היה החזן ר' איסר מתחיל לנגן "[[והכהנים (ניגון)|והכהנים]]". אז היה אדמו"ר המהר"ש נכנס לאולם בית המדרש, מתיישב על כורסא, ומצטרף לנגינת החזן. עתים היה מנגן עימו בצוותא, ועתים היה רק מנענע בידיו לפי תנועות הניגון{{הערה|ספר השיחות תש"ד עמ' 25 - 26}}. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
שורה 28: | שורה 12: | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש | [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]] | ||
גרסה מ־07:17, 30 באוגוסט 2020
הרב איסר המכונה איסר החזן היה חזן אצל אדמו"ר המהר"ש.
אודותיו
ר' איסר היה החזן אצל אדמו"ר המהר"ש בימים הנוראים. היה לו נוסח מיוחד לתפילות הימים הנוראים, ובעיקר בתפילת סדר העבודה ביום הכיפורים. כשפתח באמירת ה"עבודה" קרא בקול גדול "אתה!" ולא כדרך החזנים להתחיל את ה"עבודה" בקריאת "אתה כוננת".
על פי זה ביקש אדמו"ר הריי"צ להנהיג ביום הכיפורים תש"ד ואילך שבנוסח העבודה לא יאמרו כמנהג העולם "אתה כוננת" בחדר מחתא אלא לצעוק "אתה"! להפסיק קמעא, ואחר כך להמשיך ולומר כוננת וכו'.
אדמו"ר המהר"ש נהג בעת ה"עבודה" להתפלל בחדר מיוחד בסמיכות לבית המדרש הגדול, הדלת היתה פתוחה קמעא, ובפתח היה תלוי וילון. תחילה נפלו כל המתפללים "כורעים", ואחר כך היה החזן ר' איסר מתחיל לנגן "והכהנים". אז היה אדמו"ר המהר"ש נכנס לאולם בית המדרש, מתיישב על כורסא, ומצטרף לנגינת החזן. עתים היה מנגן עימו בצוותא, ועתים היה רק מנענע בידיו לפי תנועות הניגון[1].
ראו גם
הערות שוליים
- ↑ ספר השיחות תש"ד עמ' 25 - 26