16,089
עריכות
מאין תקציר עריכה |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
רב ששת היה מגדולי האמורים בדור השני והשלישי (שנות ה-ד' אלפים), חברו של רב נחמן ובר-הפלוגתא שלו. היה עיוור ומפורסם בחסידותו, שלא היה הולך ארבע אמות ללא תפילין. | רב ששת היה מגדולי האמורים בדור השני והשלישי (שנות ה-ד' אלפים), חברו של רב נחמן ובר-הפלוגתא שלו. היה עיוור ומפורסם בחסידותו, שלא היה הולך ארבע אמות ללא תפילין. | ||
== | ==תולדות חייו== | ||
רב ששת נולד בבבל. בניגוד לאמוראים רבים שנולדו לבני משפחה תלמידי חכמים, הוא נולד למשפחה רגילה, ואביו לא היה חכם בתורה, ואת חכמתו בתורה השיג בעצמו. רבו היה רב הונא, וכן מרב ירמיה בר אבא למד תורה. הוא היה סגי נהור. הוא התגורר בשלחי שבבל. התפרנס למחיתו כסבל. | רב ששת נולד בבבל. בניגוד לאמוראים רבים שנולדו לבני משפחה תלמידי חכמים, הוא נולד למשפחה רגילה, ואביו לא היה חכם בתורה, ואת חכמתו בתורה השיג בעצמו. רבו היה רב הונא, וכן מרב ירמיה בר אבא למד תורה. הוא היה סגי נהור. הוא התגורר בשלחי שבבל. התפרנס למחיתו כסבל. | ||
שורה 10: | שורה 9: | ||
===עוורונו=== | ===עוורונו=== | ||
ב ששת היה עוור. על פי המקובל רב ששת עצמו עוור את עצמו במו ידיו, מפני שחפץ ללכת בדרכו של רב שלא הוציא את עיניו מארבע אמותיו, וזו הייתה הדרך היחידה שבה יכול היה לקיים את קבלתו זו. ייתכן שהדבר קשור גם לכך שרב ששת הקפיד ביותר על איסור ראיית דברים אסורים, הוא עצמו אמר: "מפני מה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים? לומר לך כל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורפה!". בנוסף, מכיוון שרב ששת נודע בבקיאותו המיוחדת עד שחזר על כל תלמודו מדי שלושים יום הוא היה יכול לאפשר לעצמו עוורון, מכיוון שממילא לא היה זקוק לעיין בניירות כתובים כל שהן. | ב ששת היה עוור. על פי המקובל רב ששת עצמו עוור את עצמו במו ידיו, מפני שחפץ ללכת בדרכו של רב שלא הוציא את עיניו מארבע אמותיו, וזו הייתה הדרך היחידה שבה יכול היה לקיים את קבלתו זו. ייתכן שהדבר קשור גם לכך שרב ששת הקפיד ביותר על איסור ראיית דברים אסורים, הוא עצמו אמר: "מפני מה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים? לומר לך כל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורפה!". בנוסף, מכיוון שרב ששת נודע בבקיאותו המיוחדת עד שחזר על כל תלמודו מדי שלושים יום הוא היה יכול לאפשר לעצמו עוורון, מכיוון שממילא לא היה זקוק לעיין בניירות כתובים כל שהן. | ||