ספירת הגבורה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(בתהליך עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ספירות}} | {{ספירות}} | ||
'''ספירת הגבורה''' היא הספירה השניה | '''ספירת הגבורה''' היא הספירה השניה מבין ה[[מידות]], והספירה החמישית מבין [[עשר הספירות]]. בניגוד לספירת ה[[חסד]], שענינה הוא ה[[אהבה]] וההשפעה במתינות בחינת מים, ענין ספירת הגבורה הוא ה[[יראה]], וההשפעה בתגבורת בבחינת [[יש]]. | ||
==ענינה== | |||
ספירת הגבורה נקראת ב[[פתח אליהו]] בשם "דרועא שמאלא", בניגוד ל[[ספירת החסד]] שהיא "דרועא ימינא". ענין ספירת הגבורה הוא בניגוד לספירת החסד. ספירת החסד ענינה הוא ההשפעה, ותוכנה הפנימי הוא ה[[אהבה]], ספירת הגבורה ענינה הוא מידת הדין והצמצום, שבפנימיותו הוא ההשפעה בתגבורת. תוכנה הפנימי של ספירת הגבורה הוא מידת ה[[יראה]]. | |||
ספירת הגבורה נמצאת ב[[קו השמאל]] ומהוה המשך ל[[ספירת הבינה]]. עניינה הוא מדידה והגבלה, היינו שההשפעה תהיה בדיוק לפי כלי המקבל. | |||
הגבורה מתחלקת ל[[ה' גבורות]]. יצחק אבינו עבודתו הייתה באופן של גבורה. | הגבורה מתחלקת ל[[ה' גבורות]]. יצחק אבינו עבודתו הייתה באופן של גבורה. | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] |
גרסה מ־02:25, 10 בספטמבר 2009
ספירות | ||
---|---|---|
סדר ההשתלשלות | עשר ספירות הגנוזות · עולם העקודים · עולם הנקודים · עולם הברודים · בי"ע | |
עשר הספירות | כתר · חכמה · בינה · דעת · חסד · גבורה · תפארת · נצח · הוד · יסוד · מלכות | |
חלוקת הספירות | קו הימין · קו השמאל · קו האמצעי · מוחין · מידות | |
ספירות-זוגות | כתר וחכמה · כתר ובינה · כתר ודעת · חכמה ובינה · בינה ומידות · חכמה ומלכות · בינה ומלכות · נצח והוד · יסוד ומלכות |
ספירת הגבורה היא הספירה השניה מבין המידות, והספירה החמישית מבין עשר הספירות. בניגוד לספירת החסד, שענינה הוא האהבה וההשפעה במתינות בחינת מים, ענין ספירת הגבורה הוא היראה, וההשפעה בתגבורת בבחינת יש.
ענינה
ספירת הגבורה נקראת בפתח אליהו בשם "דרועא שמאלא", בניגוד לספירת החסד שהיא "דרועא ימינא". ענין ספירת הגבורה הוא בניגוד לספירת החסד. ספירת החסד ענינה הוא ההשפעה, ותוכנה הפנימי הוא האהבה, ספירת הגבורה ענינה הוא מידת הדין והצמצום, שבפנימיותו הוא ההשפעה בתגבורת. תוכנה הפנימי של ספירת הגבורה הוא מידת היראה.
ספירת הגבורה נמצאת בקו השמאל ומהוה המשך לספירת הבינה. עניינה הוא מדידה והגבלה, היינו שההשפעה תהיה בדיוק לפי כלי המקבל.
הגבורה מתחלקת לה' גבורות. יצחק אבינו עבודתו הייתה באופן של גבורה.