י"ג מדות הרחמים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''י"ג מדות הרחמים''' הם שלוש עשרה המידות שבהם קרא משה להקב"ה לאחר חטא העגל. בקבלה ובחסידות מבואר כי י"ג מדות אלו הם המשכות ש[[למעלה מההשתלשלות]], ולמעלה מ[[שם הוי"ה]].
'''י"ג מדות הרחמים''' הם שלוש עשרה המידות שבהם קרא משה להקב"ה לאחר חטא העגל. בקבלה ובחסידות מבואר כי י"ג מדות אלו הם המשכות ש[[למעלה מההשתלשלות]], ולמעלה מ[[שם הוי"ה]]. י"ג מדות הרחמים נקראים גם בשם י"ג מכילין דרחמי, וכן בשם י"ג תיקוני דיקנא.


==ענינם==
==ענינם==
י"ג מדות הרחמים נקראים גם בשם י"ג מכילין דרחמי, וכן בשם י"ג תיקוני דיקנא.


י"ג מדות הרחמים מאירים בחודש [[אלול]], ומתגלים ב[[יום כיפור]].
י"ג מדות הרחמים מאירים בחודש [[אלול]], ומתגלים ב[[יום כיפור]].
שורה 11: שורה 10:
חלוקתם לי"ג מידות: א. הוי"ה (הראשון); ב. הוי"ה (השני) ג. אל; ד. רחום; ה. וחנון; ו. ארך אפים; ז. ורב חסד; ח. ואמת; ט. נוצר חסד לאלפים; י. נושא עון; י"א. ופשע; י"ב. וחטאה; י"ג. ונקה.
חלוקתם לי"ג מידות: א. הוי"ה (הראשון); ב. הוי"ה (השני) ג. אל; ד. רחום; ה. וחנון; ו. ארך אפים; ז. ורב חסד; ח. ואמת; ט. נוצר חסד לאלפים; י. נושא עון; י"א. ופשע; י"ב. וחטאה; י"ג. ונקה.


שמונת התיקונים הראשונים הם בבחינת מקיפים, ומשם נמשכים [[שמונה נסיכי אדם]].


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־19:32, 6 בספטמבר 2009

י"ג מדות הרחמים הם שלוש עשרה המידות שבהם קרא משה להקב"ה לאחר חטא העגל. בקבלה ובחסידות מבואר כי י"ג מדות אלו הם המשכות שלמעלה מההשתלשלות, ולמעלה משם הוי"ה. י"ג מדות הרחמים נקראים גם בשם י"ג מכילין דרחמי, וכן בשם י"ג תיקוני דיקנא.

ענינם

י"ג מדות הרחמים מאירים בחודש אלול, ומתגלים ביום כיפור.

י"ג המדות

י"ג המדות הם שלוש עשרה המדות המוזכרות בפסוקים (שמות לד, ו-ז): "ויעבר הוי"ה על פניו ויקרא הוי"ה הוי"ה אל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת: נצר חסד לאלפים נשא עון ופשע וחטאה ונקה לא ינקה פקד עון אבות על בנים ועל בני בנים על שלשים ועל רבעים". שלוש עשרה המדות מוזכרות החל משם הוי"ה הראשון ועד המילה "ונקה".

חלוקתם לי"ג מידות: א. הוי"ה (הראשון); ב. הוי"ה (השני) ג. אל; ד. רחום; ה. וחנון; ו. ארך אפים; ז. ורב חסד; ח. ואמת; ט. נוצר חסד לאלפים; י. נושא עון; י"א. ופשע; י"ב. וחטאה; י"ג. ונקה.

שמונת התיקונים הראשונים הם בבחינת מקיפים, ומשם נמשכים שמונה נסיכי אדם.