תניא - מפתח ענינים לספר התניא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1,119: שורה 1,119:


ד כז (התקשרות להצדיק)
ד כז (התקשרות להצדיק)
== ו ==
:'''ואהבת:'''
א מג (בגימטריא ב' פעמים אור).
:'''ואהבת לרעך כמוך:'''
א לב
:'''ואני בער גו' הייתי עמך:'''
א מו
:'''ואנכי עפר ואפר:'''
ד טו
:'''ואתה מחי' גו' אל תקרי מחי' אלא מהוה:'''
ב ב
:'''וידעת היום גו' אין עוד:'''
ב א
ב ו
:'''ויהי נועם גו' ידינו כוננהו:'''
ד כג
:'''וישק יעקב גו' ויבך:'''
א מה
:'''ונוצר:'''
ד כח (אותיות רצון)
ב ז


== ל ==
== ל ==

גרסה מ־05:08, 22 באוגוסט 2018

נערך על ידי הרבי.

מפתח ענינים

על סדר הא"ב

אות הראשונה מציינת את החלק. האותיות הבאות אחר זה - הפרק או הסימן (או הפיסקא בקונטרס אחרון).

ח"א: ספר של בינונים. הקדמה ונ"ג פרקים.

ח"ב: שער היחוד והאמונה, הקדמה וי"ב פרקים.

ח"ג: אגרת התשובה י"ב פרקים.

ח"ד: אגרת הקדש, לב סימנים.

ח"ה: קונטרס אחרון ואגרת הקודש, ט' סימנים.

א

אב, חכמה:

א ג (אבא ואמא. חכמה ובינה)
א ח (חכמת אומות העולם)
א יח (חכמה שבנפש. חכמה שבאצילות. החכמה תחי' בעליה. כח מה)
א יט (חכמה שבנפש. כח מה)
א לה (מדריגת החכמה)
א מג (איזהו חכם הרואה כו')
א נג (בחכמה יסד ארץ אבא כו')
ב ח (חכמה נקרא ראשית)
ב ט (חכמה למעלה בחכמה עשית)
ד ה (אבא יסד ברתא. נקודה בהיכלא. חכמה ובינה י' ה')
ד יד (עיניים הארת החכמה, בחכמה יסד ארץ)
ד יט (אחוריים דחכמה)
ד כו (יסוד אבא המלובש בז"א. בחכמה אתברירו)
ד כח (בחכמה אתברירו. אבא יונק ממזל הח')
ד כט (אבא ואמא. תורה שבכתב שבעל פה)
ה ה (בחכמה אתברירו. באור אין סוף שבה)
עיין ערך בן

אבות, האבות הן הן המרכבה:

א יח
א כג
א לד
א לט
א מו
ד כה

אביי:

א א

אבן:

[ב א]
[ב ז]

אברהם:

א לב
א מה
א מו
א מז
א מט
ד ב
ד ה
ד יג
ד טו
ד כא
ד כו
[ה ז]


אברים:

א כג (מצות)
א נא (מוח ואברים)
ד לא (לב ואברים שכינה ונשמות ישראל)

אדם:

א הקדמה (אין דיעותיהם שוות)
א יד (כל אחד יכול להיות בינוני)
א כז (מקדש עצמו מעט כו')
ד יא (בריאתו בשביל לנסותו)
ד יב (עולם קטן שינוים בו)
ד כה (אשר שלט האדם באדם לרע לו)
עיין ערך מצות, תכלית

א"ק:

[ב ט]
ד ך
[ה ד]

אדה"ר:

א ב
[ב יא]
ד ז
ד יב
ד כה
ד כו
[ה ב]

אד' (שם):

[ב ז]

אהבה:

א ג
א ד (שרש למצות עשה)
א ז (תשובה מאהבה רבה)
א ט (אהבה רבה אהבה תתתאה)
א יג (אהבה שבבינוני)
א יד (אהבה תתאה)
א טו (אהבה מסותרת)
א טז (כנ"ל)
א יז (אהבה דלעשותו)
א יח (אהבה מסותרת)
א יט (פירוש שם אהבה מסותרת)
א מ (תכלית האהבה אהב"ת)
א מא (בחינות באהבה)
א מג (בחינות באהבה אהבה ויראה)
א מד (בחינות באהבה)
א מו (אהבה דכמים הפנים לפנים)
א מט (דוחקת הבשר. אה"ע)
א ן (בחינות באהבה)
[ב הקדמה (אהבה דלעשותה. בחינות באהבה)]
[ג ט (אהבה למען חייך)]
ד ד כנ"ל
ד טו (אהבה דלמעלה, דאברהם)
ד יח (אהבה תתאה אההבה מסותרת, אהבה ויראה)
ד כז (המשכת רוחנית על ידי אהבה רבה)
ה ח (מצוה ראשונה. שרש למצות עשה, גילוי האהבה הוא בירור ניצוצות)
עיין ערך דחילו ורחימו ואהבת

אכילה:

ד כו (דחול דשבת)

א-ל (שם):

ד ז

אל תדין את חברך כו':

א ל

אלקים:

א כב (אלהים אחרים אלקא דאלקיא)
א כד (אלקא דאלקיא)
א מו (אלקיכם אלקי אברהם כו')
א מז (כנ"ל)
א מט (כנ"ל)
ב ו (גבורה. הטבע. ה' אלקים)
ג ד (מלאכים נקראים אלקים. ה' אלקים)
ד יא (אלהים אחרים - תאות הגוף)
ד כד (אלהים אחרים)
ד כה (אלהים אחרים. אלקא דאלקיא)

אלו ואלו דא"ח:

א הקדמה

אלי':

א א
א ח
א מד
ב ו
ב י (ב' פעמים)
ד כו

אלמנות חיות:

א טז

אלעזר בן דורדיא:

א מג

אלעזר, רבי אלעזר בן עזריה:

ג ב

אם אין חכמה אין יראה אם כו':

א כג
א מג

אם רץ לבך שוב לאחד:

א ן

אם תבקשנה ככסף גו':

א מב

אמה:

ד כו

אמונה:

א יח
א יט
א לג
א מב
ד א
ד יא
ד כה

אמות:

א ג (ג' אמות וז' כפולות)

אמת:

א יג
ד ו

אני הוי' לא שניתי:

א ך
ב ז
ד ו

אסף:

א מו

אף על גב ראיהו לא חזי כו':

א כג
א כד

אפיקורס:

א לב

אפר:

ד טו

אפרוחים:

א מ
ג ט

ארור:

א הקדמה (ארור בו קללה כו')

א"א:

א מא (רצון העליון)
ד ך
עיין ערך כתר

ארץ:

א לג (א אומות העולם)
א נג (בחכמה יסד ארץ)
ד ח (ארץ החיים)
ד יד (תמיד עיני ה' אלקיך גו'. ארץ החיים. בחכמה יסד ארץ)
ד כה (ארץ אומות העולם)
עיין ערך צדקה

אש:

א יט
ד יב (אש מים חסד וגבורה)
ד לב
עיין ערך יסודות

אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו:

א מ

אשת חיל עטרת בעלה:

ד כט

אתדבקות רוחא ברוחא:

עיין ערך נשיקין

אתה:

ב ב (א - ת ה)

אתכפיא, אתהפכא:

א כז

אתערותא דלעילא אתערותא דלתתא:

ד ד
ד ה
ד ו
ד יב
ד יז
ד כא
ד לב
ה ז

אתרוג:

ה ד

ב

בבל: ד ד
בגד: עיי"ע לבוש

בהמה:

א לט (מלאכים)

א מו (בהמות הייתי עמך. בהמה רבה)

בוצד"ק:

ב ד

בחירה:

א יד

א לט (אינה במלאכים)

בטול:

א כא (בטול כל הבריאה)

ב ג (כנ"ל)

ב ו (כנ"ל)

בטחון:

ג יא (בטחון בסליחה)

ד יג (בעלי בטחון חוסים בימינך)

בינה:

א יג (מקור הגבורה)

א מד (בינה לבא)

ג ח (בן י')

ג ט (תשובה עילאה)

ד ה (עולם הבא. בינה לבא)

ד כט (עולם הבא)

עיי"ע אב. חב"ד

בינוני:

א א

א יב

א יג

א יד

א טו (עובד ואשר לא עבדו)

א כז

א כט

א לה

א לז

א מא (הכנת לשמה בבינוני)

א נג

בית שמאי, בית הלל:

ג ב (בית שמאי)

ד יג (קולי בית שמאי חומרי בית הלל)

בלעם:

א כד

במקום שבעלי תשובה כו':

א ז

ב"ן (שם):

א מו

ב ז

ה ב

בן:

א ב (נשמות ישראל המשכת הבל ממוח האב)

א י (כברא דאשתדל בתר או"א)

א ם

ב ה (אפרוח)

א מא (בן, עבד)

א מד (אהבתו לאב)

בן דוד:

ד י

ד כב

עיי"ע משיח

בן מלך:

א כט

א לא

בני עלי':

א י

בעלי עסקים:

א כו

ד א

בריאה:

דך (יש מאין נקרא בריאה)

עיי"ע עולמות

בריות:

א לב

בריח התיכון:

א יג

בריחה: אלא

ברכה:

א הקדמה (ברכת חכם הרזים)

א מא (ברכות השחר)

א מט (ברכות קריאת שמע)

ג יא (ספק ברכות להקל. סלח לנו. גואל ישראל. השיבנו)

ברק:

ד טו

בת:

ד יב (הנשמה נקראת בת כהן)

עיי"ע אב

בתחלה עלה במחשבה לברוא כו' מדת הרחמים:

ב ה

ג

גאולה:

א לז (צדקה מקרבת הגאולה)

ד י (אין נגאלין אלא בצדקה)

גבורה:

עיי"ע בינה. דין. חו"ג.

גבעונים:

ג יא

גדול:

ב ד (חסד)

ד ג (חשבון ג)

גוף:

עיי"ע נפש

גורל:

ד ז

גזרת הכתוב:

א כד

ג ט

א מא

גידולי גידולין:

ד כז

גיהנם:

א ח (גיהנם של שלג)

ג יב (יסורי עולם הזה וגיהנם)

ד כז (אויר גיהנם)

גילוי ראש:

א לה

גימטריאות:

ב א

גלגול:

א לט

ד ז

ד יט

ד כט

גלגל:

א יט (גלגל הירח)

ב ו (גלגלים)

ג יב (גלגל השמש)

ד כה (גלגלים)

גלגלתא:

ד ך

גלות:

א יז

א לז

א לט

א מה

ג ו

ד ד

ד יח

ד כה (גלות וגאולה שלמה)

ד כו

ה ז

גמליאל, ר"ג:

א לה

גן עדן:

א לט (גן עדן העליון. עמוד שבין גן עדן העליון וגן עדן התחתון)

א מא (עסק הנשמות בגן עדן)

ב ה (ההשגה בגן עדן)

ד ה (כנ"ל)

ד יז (גן עדן ותחית המתים)

ד כז (גן עדן העליון גן עדן התחתון. אויר גן עדן)

ד כט (לבושים בגן עדן העליון בגן עדן התחתון)

עיי"ע עדן

גסות הרוח:

א כב (שקולה כעבודה זרה)

גשמי, רוחני:

ד ך (גשמי מרוחני הוא יש מאין)

ד

דבור:

א ח (דברים בטלים. דבורים אסורים)

א כא (דבור למטה, למעלה)

א כה (דברים בטלים)

ב ב (למעלה)

ב יא (מחשבה ודבור למעלה)

ד ה (אין התינוק יכול לדבר אף שמבין הכל)

ד כה (דבור העליון, התחתון)

עיי"ע אב. מחדו"מ.

דבר שבקדושה אינו נעקר לגמרי ממקומו:

ד כז

דברי סופרים:

א א

ד כג

דוד:

א לב

ג ז

ג יא

ד ה

ד ט

ד יג

ד טו

ד כה

ה ו

דצח"ם:

א ו (האסורים)

א ז (המותרים)

א לח (חלוק בחיות שבדצח"ם. כנגד ד' אותיות שם ה'. דצח"ם בקיום תומ"צ)

ב א (גם בדומם יש נפש)

ד ך (מדבר ניזון מדצ"ח)

ד כה (גם בדומם יש נפש)

ה ד (אדם חי מדצ"ח)

דו"ר:

א טז (שבהתגלות. שבתבונות כו'. שכלים, טבעים. גדפין)

א יט (דחילו הנכלל ברחימו)

א לח (כנ"ל. טבעים, שכלים)

א לט (דמלאכים. טבעים, שכלים. בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. אם בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. גדפין)

א מד (טבעים. רעותא דליבא. מקומם)

ד ו (מהתבוננות. במתנה)

ה א (טבעים, שכלים. בלא דו"ר כו'. קדם ה' דוקא)

ה ד (טבעים, שכלים)

דיוקן:

ה א

ה ה

דין:

א לא (אין הדינים נמתקים אלא בשרשם)

ד כב (יתמתקו הגבורות בשרשן)

עיי"ע בתחלה. חו"ג.

דיקנא:

ב ט

ד ך

דניאל:

א כד

דעת:

א ג

א שב

א מג

א מו

ד טו

דרך:

ד יז (צדקה)

עיי"ע אורחא

ה

הבל:

א ה (הבל הדבור נעשה אור מקיף)

ב יא (הבל העליון)

ג ד (הבל הדיבור. נפיחה)

ג ה (הבל העליון)

ד ה (הבל הדבור. ז' הבלים)

ה ג (הבל תינוקות של בית רבן)

הוא המדע והוא כו':

א ב

א ד

א כג

א מב

א מח

ב ז

ב ט

עיי"ע ידיעה.

הוכחה:

א לב

הונא, רב הונא:

ג ב

הוצאת שז"ל:

א ז (שז"ל וביאות אסורות)

א כט

א מב

ג א

ג ג

ג ט

הוראת שעה:

א מג

היכלות:

א לט (היכלות ועשר ספירות)

א מ (כנ"ל)

א נב (היכל קדש הקדשים)

ג ו (היכלות הסטרא אחרא)

ד ה

ד יב (היכלות עליונים, תחתונים)

ד ך (היכלות דאצילות)

ה א (היכל וגוף אדם העליון)

ה ג

ה ה (היכל הקליפות)

היסח הדעת:

ד ד

היתר:

עיי"ע אומות העולם.

הלבשה:

א מח (ה. מקיף)

הליכה:

ב הקדמה (בין מדריגה למדריגה נפילה)

הלכות:

א ה (חכמה ורצון העליון)

א כג (כנ"ל)

ד כו (גודל בירור הלכה)

ד כט (תנא כל השונה הלכות כו')

ה ד (הלכות ודחילו ורחימו. הלכות ונשמות)

ה ה (פרטי הלכות דלא שכיחי)

הלל:

א כט א לב (ב' פעמים)

המנונא, ר' המנונא:

א א

הנסתרות גו' והנגלות גו':

א הקדמה (דחילו ורחימו ותורה)

א מד (דחילו ורחימו ותורה ומצות)

הרגל:

א יד

א טו

א לט

א מב

א מד

הרהור, הרהורים:

א יא (הרהור עבירה)

א יב (כנ"ל)

א כז (הרהור שטות)

א כח (הרהור תאות כו')

א לז (לאו כדבור דמי)

א לח (כנ"ל)

א נג (כנ"ל)

ד כה (אינו יוצא בה)

ד כט (כנ"ל)

ה א (פעולת ההרהור)

ה ב (הרהור לא עביד מידי)

השגה:

ב ט (מקומה)

ד יט (השגה נבואה)

השגחה פרטית:

א מג

ב ב

ב ז

ד כה

השפעה:

ד טו (אופן ההשפעה)

ד יט (יורדים נהי"ם)

השקט:

ד יב

השראה:

ד כג (השראה קביעות שכר)

השתחואה:

א לט (השתחואה שבשמונה עשרה)

א מב (כנ"ל. השתחואת צבא השמים)

התבוננות, עניני התבוננות:

א ג

א יד

א טז

א כג

א כה

א כט

א לא

א לג

א מא

א מב

א מג

א מו

א מח

ב הקדמה

ג ז

ג יא

ד ו

ד יח

ד כה

התהות:

ב א (על ידי האותיות. צריך להיות תמיד)

ד כה (צריך להיות תמיד)

התכללות:

עיי"ע יחוד.

התלבשות, מעבר:

ה ד

התקשרות:

ד טו (יסוד)

ד כז (התקשרות להצדיק)

ו

ואהבת:

א מג (בגימטריא ב' פעמים אור).

ואהבת לרעך כמוך:

א לב

ואני בער גו' הייתי עמך:

א מו

ואנכי עפר ואפר:

ד טו

ואתה מחי' גו' אל תקרי מחי' אלא מהוה:

ב ב

וידעת היום גו' אין עוד:

ב א

ב ו

ויהי נועם גו' ידינו כוננהו:

ד כג

וישק יעקב גו' ויבך:

א מה

ונוצר:

ד כח (אותיות רצון)

ב ז


ל

לבוש:
א ב (דאדה"ר, דנר"ן)