ירקות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "שמאל|ממוזער|250px|ירקות '''ירקות''' הם גידולים היוצאים מן הארץ וצמיחתם הוא על ...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
וכל זה רק אם לא היה במרק גם בשר, כי אם היה במרק גם בשר, אזי לרוב חשיבותו של הבשר הוא העיקר והירקות טפלים אליו, ולכן עיקר הטעם שבמרק הוא הבשר ומברכים עליו שהכל. כמו כן אם היה למרק טעם לפני הבישול (כגון שבישלוהו בחומץ) י"א שאז אין המרק טפל לירקות ויש חולקים{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/piskey/52/7.htm?q=%D7%99%D7%A8%D7%A7%D7%95%D7%AA פסקי הסידור הלכות ברכות הנהנין פרק ז']}}.
וכל זה רק אם לא היה במרק גם בשר, כי אם היה במרק גם בשר, אזי לרוב חשיבותו של הבשר הוא העיקר והירקות טפלים אליו, ולכן עיקר הטעם שבמרק הוא הבשר ומברכים עליו שהכל. כמו כן אם היה למרק טעם לפני הבישול (כגון שבישלוהו בחומץ) י"א שאז אין המרק טפל לירקות ויש חולקים{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/piskey/52/7.htm?q=%D7%99%D7%A8%D7%A7%D7%95%D7%AA פסקי הסידור הלכות ברכות הנהנין פרק ז']}}.
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:טבע הבריאה]]
[[קטגוריה:צומח]]

גרסה מ־12:38, 27 באוקטובר 2017

ירקות

ירקות הם גידולים היוצאים מן הארץ וצמיחתם הוא על ידי קור הלבנה[1].

ברכותיהם

ברכות הירקות הוא בורא פרי האדמה.

אם נתבשלו הירקות במרק, ותכלית בישול המרק הוא בשביל לאכול הירקות, אזי ברכתו של המרק הוא בורא פרי האדמה כיון שהירק הוא עיקר, וגם אם דעתו של אדם מסויים הוא רק בשביל המרק ואת הירקות הוא משליך ואינו מייחס להם חשיבות, בטלה דעתו אצל כל אדם ומברכים על המרק בורא פרי האדמה.

וכל זה רק אם לא היה במרק גם בשר, כי אם היה במרק גם בשר, אזי לרוב חשיבותו של הבשר הוא העיקר והירקות טפלים אליו, ולכן עיקר הטעם שבמרק הוא הבשר ומברכים עליו שהכל. כמו כן אם היה למרק טעם לפני הבישול (כגון שבישלוהו בחומץ) י"א שאז אין המרק טפל לירקות ויש חולקים[2].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==

  1. מאמרי אדה"ז > תקע"ב > הנה להבין ענין הנ"ל בתוס' ביאור > קמג
  2. פסקי הסידור הלכות ברכות הנהנין פרק ז'