משתמש:הנחה/נושאים שונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(העברה לדף בפני עצמו)
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*
*
 
{{הערות שוליים}}
=היולי=
=בי"ע=
אם כי באופן רגיל מתייחסים עולמות ושלבים אלו לשלה שלבים ביצירת היש הנברא, ישנם שלה שלבים אלו הן בנוגע להמשכת ספירות דאצילות וזו עניינם של בי"ע דכללות, וכן הם קיימים בבריאת היש הגשמי כמבואר בראשונים שהוא בתהליך של בריאה (היולי) יצירה ועשיה. 
{{הערות שוליים}}

גרסה מ־12:09, 26 במאי 2017

עצמות

שייכותו להתהוות העולמות

התהוות היש דבי"ע היא רק בכח העצמות ש"הוא לבדו בכחו ויכולתו להוות יש מאין ואפס המוחלט"[1] אלא שכח זה אינו מהווה ישיר מן העצמות אלא באמצעות אור אין סוף שאור מעין המאור ועל ידי ספירת המלכות.

העצמות עצמו אם כי עליו נאמר "כי ממך הכל"[דרוש מקור] הוא עצמו למעלה לגמרי מגדר מקור ושורש אפילו באופן הכי דק לבריאה ולהתהוות, ושורש הראשון לכל העולמות הוא מאור אין סוף שהוא הארה בלבד ממנו ואין ערוך אליו כלל.

בהכרח לכך שהוא מופשט מכל גדר הבריאה אפי באופן הכי דק ישנם בחסידות כמה ביאורים:

הערות שוליים

  1. תניא - אגרת הקודש סימן כ.

בי"ע

אם כי באופן רגיל מתייחסים עולמות ושלבים אלו לשלה שלבים ביצירת היש הנברא, ישנם שלה שלבים אלו הן בנוגע להמשכת ספירות דאצילות וזו עניינם של בי"ע דכללות, וכן הם קיימים בבריאת היש הגשמי כמבואר בראשונים שהוא בתהליך של בריאה (היולי) יצירה ועשיה.

הערות שוליים