ספירת הבינה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[ספירה]] השניה בסדר השתלשלות, לאחר [[ספירת החכמה]] ולפני [[ספירת הדעת]]. | '''בינה''' היא [[ספירה]] השניה בסדר השתלשלות, לאחר [[ספירת החכמה]] ולפני [[ספירת הדעת]]. | ||
מכונה גם [[אם]], ומקבלת מן ה[[אב]] - [[ספירת החכמה]]. | |||
חלק מה[[מוחין]], תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן [[ספירת החכמה]], לפני שימשך ל[[ספירת הדעת]]. | מכונה גם [[אם (בינה)|אם]], ומקבלת שפע מן ה[[אב]] - [[ספירת החכמה]]. | ||
הבינה היא חלק מה[[מוחין]], תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן [[ספירת החכמה]], לפני שימשך ל[[ספירת הדעת]]. | |||
בעולמות, עולם ה[[בריאה]] משמש בתפקיד [[ספירת הבינה]]. | בעולמות, עולם ה[[בריאה]] משמש בתפקיד [[ספירת הבינה]]. | ||
באדם, נאמר שבינה יתירה ניתנה באישה, מפני שכמקבל הרי כוחה בהרחבת ופיתוח הנקודה שבאה מן ספירת החכמה. | |||
יש מן ה[[צמצום]] וההגבלה בהמשכת האור לבינה, כי בעוד שבחכמה היה הדבר באופן שהעיקר הוא האור, והכלי בטל אל האור, הרי בבינה הכלי הוא העיקר והאור הוא הטפל. | |||
[[קטגוריה:ספירות|בינה]] |
גרסה מ־19:52, 23 ביולי 2009
בינה היא ספירה השניה בסדר השתלשלות, לאחר ספירת החכמה ולפני ספירת הדעת.
מכונה גם אם, ומקבלת שפע מן האב - ספירת החכמה.
הבינה היא חלק מהמוחין, תפקידה לפתח ולהרחיב בפרטיות את השפע האלוקי הנמשך מן ספירת החכמה, לפני שימשך לספירת הדעת.
בעולמות, עולם הבריאה משמש בתפקיד ספירת הבינה.
באדם, נאמר שבינה יתירה ניתנה באישה, מפני שכמקבל הרי כוחה בהרחבת ופיתוח הנקודה שבאה מן ספירת החכמה.
יש מן הצמצום וההגבלה בהמשכת האור לבינה, כי בעוד שבחכמה היה הדבר באופן שהעיקר הוא האור, והכלי בטל אל האור, הרי בבינה הכלי הוא העיקר והאור הוא הטפל.