סכנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בשולחן ערוך המחבר נכתב כי '''אסור לאכול דג בחלב''' מפני הסכנה.
במפרשי השולחן ערוך יורה דעה סימן פז מובא שיש ליזהר מלאכול דגים בחלב משום סכנה, ומ"מ עם חמאה מותר. וכך נהגו חסידי חב"ד.


[[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] ב[[רשימות]] כותב כי "'''איסור אכילת דגים בחלב''' מפני הסכנה שנזכר בבית יוסף '''חושבין לפליטת הקולמוס, אבל בכל זאת''' נזהרין בזה, ולכן '''מערבין עוד מה (חמאה) - כל זה הוראה מ[[אדמו"ר הצמח צדק]]'''".
[[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] ב[[רשימות]] כותב כי "'''איסור אכילת דגים בחלב''' מפני הסכנה שנזכר בבית יוסף '''חושבין לפליטת הקולמוס, אבל בכל זאת''' נזהרין בזה, ולכן '''מערבין עוד מה (חמאה) - כל זה הוראה מ[[אדמו"ר הצמח צדק]]'''".


ואכן לפועל, מקפידין חסידי חב"ד על דבר זה.
ובנוגע לדגים עם גבינה, מובא בפתחי תשובה שם בשם רבינו בחיי שגם בזה יש להחמיר, ובין רבני אנ"ש יש מחמירים ויש מקילין.


[[קטגוריה:מנהגים כללי]]
[[קטגוריה:מנהגים כללי]]

גרסה מ־04:49, 28 ביולי 2009

במפרשי השולחן ערוך יורה דעה סימן פז מובא שיש ליזהר מלאכול דגים בחלב משום סכנה, ומ"מ עם חמאה מותר. וכך נהגו חסידי חב"ד.

כ"ק אדמו"ר שליט"א ברשימות כותב כי "איסור אכילת דגים בחלב מפני הסכנה שנזכר בבית יוסף חושבין לפליטת הקולמוס, אבל בכל זאת נזהרין בזה, ולכן מערבין עוד מה (חמאה) - כל זה הוראה מאדמו"ר הצמח צדק".

ובנוגע לדגים עם גבינה, מובא בפתחי תשובה שם בשם רבינו בחיי שגם בזה יש להחמיר, ובין רבני אנ"ש יש מחמירים ויש מקילין.