צמצומים שלפני צמצום הראשון: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 7: שורה 7:
ובפרטיות כמה דרגות בצמצום זה:
ובפרטיות כמה דרגות בצמצום זה:


* '''המצאת האור מהעצמות''' - תחילת מציאות האור הוא כלול בעצמות ממש.{{הערה|שיחת שבת פרשת יתרו תשמ"ה, מאמר דיבור המתחיל החודש הזה לכם תשמ"ז הערה 28 29 (לתוספת ביאור ראה ספר "להבין ולהשכיל" (ביאורי ר' יואל כהן על מאמרי הרבי) במאמר כי ישאלך בנך בעיונים)}} ושם הוא אינו בבחינת מציאות כלל ולמעלה אפילו מעניין ה[[יכולת]] גם כן, וזאת מכיוון שהעצמות מובדל מכל עניין, וכל העניינים ([[יכולת]], [[מאור]], [[אור]]) שבו הם בו בהשוואה ממש, ומציאותם הם מציאות אחת עם העצמות,{{הערה|שם=יתרו מה|שבת פרשת יתרו תשמ"ה.}} לכן המשכת האור מהאור הכלול בהעצמות ממש להיות בבחינת יכולת הוא בהכרח על ידי "צמצום מבהיל".{{הערה|שם=באתי לגני מה|מאמר באתי לגני תשמ"ה.}}
* '''המצאת האור מהעצמות''' - תחילת מציאות האור הוא כלול בעצמות ממש.{{הערה|שם=יתרו מה}}{{הערה|שם=החודש|מאמר דיבור המתחיל החודש הזה לכם תשמ"ז הערה 28 29 (לתוספת ביאור ראה ספר "להבין ולהשכיל" (ביאורי ר' יואל כהן על מאמרי הרבי) במאמר כי ישאלך בנך בעיונים)}} ושם הוא אינו בבחינת מציאות כלל אפילו לא באופן של [[יכולת]], וזאת מכיוון שהעצמות מובדל מכל עניין, וכל העניינים ([[יכולת]], [[מאור]], [[אור]]) שבו הם בו בהשוואה ממש, ומציאותם הם מציאות אחת עם העצמות,{{הערה|שם=יתרו מה|שבת פרשת יתרו תשמ"ה.}} שעל אף שהאור אין המשכתו באופן של [[יש מאין]] כי אם כל עניינו התגלות העצם והתכללותו במקורו הוא עניין ה"מאור", עניין המאור שבעצמות הוא חד עם עצמותו ממש עד שאינו עולה בשם תואר מאור.{{הערה|שם=החודש}} לכן המשכת האור מהאור הכלול בהעצמות ממש להיות בבחינת יכולת הוא בהכרח על ידי "צמצום מבהיל".{{הערה|שם=באתי לגני מה|מאמר באתי לגני תשמ"ה.}}


* '''ירידות באור גופא''' - לאחרי ירידה זו ישנם הירידות שבאור גופא מדרגה לדרגה כדלהלן:
* '''ירידות באור גופא''' - לאחרי ירידה זו ישנם הירידות שבאור גופא מדרגה לדרגה כדלהלן:
5,403

עריכות