מבוא שערים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "'''מבוא שערים''' הוא ספר שכתב רבי חיים ויטאל על פי תורתו של האר"י ז"ל. הספר מובא בספרי רב...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מבוא שערים''' הוא ספר שכתב רבי [[חיים ויטאל]] על פי תורתו של ה[[אר"י ז"ל]]. הספר מובא בספרי רבותינו נשיאינו מאות פעמים.
'''מבוא שערים''' הוא ספר שכתב רבי [[חיים ויטאל]] על פי תורתו של ה[[אר"י ז"ל]]. הספר מובא בספרי רבותינו נשיאינו מאות פעמים.


הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות ועוד.
הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד.
 
==בתורת חב"ד==
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}.
אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין ה[[קו]] לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת [[היולי]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/16/19/224&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D תורת מנחם תשטו ע' 124]}}.



גרסה מ־20:34, 6 בנובמבר 2016

מבוא שערים הוא ספר שכתב רבי חיים ויטאל על פי תורתו של האר"י ז"ל. הספר מובא בספרי רבותינו נשיאינו מאות פעמים.

הספר מהוה כעין הקדמה לשמונה שערים שכתב רבי חיים ויטאל, ביניהם: שער ההקדמות, שער הגלגולים, שער הכוונות, שער מאמרי רז"ל ועוד.

בתורת חב"ד

אחד מהיסודות המוזכרים בספר ומצוטטים בספרי רבותינו נשיאינו הוא שאם לא היה ענין הקו לא היה מעלה ומטה בעולמות אלא כל העולמות היו במדריגה אחת ממש. אלא שבקו עצמו ענין המעלה ומטה אינו בפועל אלא בכח, בבחינת היולי[1].

כמו כן מוזכר בספר ענין הלבושים, ומבואר בו "ענין עמוק" שבלבושים יש כח ליפות את הפנימיות עד שלא יהיה ניכר בין טוב לרע. העבודה בזה למעשה הוא לבינוני שאין בו כח להפך את המידות לטוב, לכן עליו לכל הפחות לעסוק בפועל בלבושים שהם מחשבה דיבור ומעשה והלבושים יפעלו כבר היופי[2].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==