ט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "מאותיות הא"ב" ב־"מאותיות לשון הקודש")
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==ענינה==
==ענינה==
הט רומזת למידה הנקראת "חי העולמים" שהוא [[מידת היסוד]], כי זו תשיעית לאותיות וזו תשיעי לאצילות מלמעלה למטה, ועל האות הזה נאמר אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם וגו' וביאור זה כי אות ט"ת עולה א"ח(ד), נתחבר הה"ה עם אחד ואז נקרא צדיק שעולה י"ה כי בנתינת הה לצדק עשה אותה צדקה וזכה להקרא בשם אביו הראשון ונתעלה יותר ונקרא יסוד בשם יסוד היסודות, ונקרא טוב כי סוד היסוד הוא טוב ועולה טו"ב כמו יסו"ד במ"ק כל אחד מהם י"ז ובזמן שהוא יורד יורד בתוספת כבוד וברכה ושפע לצורך העולמים ואז נקרא חי העולמים ומתחבר שם עם ה"א ועולה אחד שהרי אח"ד עם ה עולה חי{{הערה|מגן דוד אות ט'}}.
הט רומזת למידה הנקראת "חי העולמים", המידה הנותנת חיות לעולמות, שהיא [[מידת היסוד]], כי זו תשיעית לאותיות וזו תשיעית לאצילות מלמעלה למטה, ועל האות הזה נאמר "אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם" וגו' וביאור זה כי אות ט"ת עולה כמנין "א"ח(ד)", הרומז לחיבור ספירת המלכות (הנרמזת באות ד') עם היסוד (הנרמז באותיות אח שבגימטריא ט'),  ובשעה שהיסוד מתחבר עם המלכות אזי מידה זו עולה בגימטריא המילה אחד י"ה, כי בנתינת [[ה]] למידת המלכות הנקראת "צדק" עשה אותה "[[צדקה]]" - הרומז על מידת המלכות כשהיא מליאה בשפע.
 
והטעם שמידת היסוד נקרא טוב, כי סוד היסוד הוא טוב ועולה טו"ב כמו יסו"ד ב[[מספר קטן]], כל אחד מהם י"ז, ובזמן שהוא יורד להשפיע, יורד בתוספת כבוד וברכה ושפע לצורך העולמים, ואז נקרא "חי העולמים", שהרי אח"ד עם ה עולה חי{{הערה|מגן דוד אות ט'}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אותיות]]
[[קטגוריה:אותיות]]

גרסה מ־05:01, 29 בספטמבר 2016

תבנית:אותיותהאות ט היא האות התשיעית מאותיות לשון הקודש מספרה 9.

ענינה

הט רומזת למידה הנקראת "חי העולמים", המידה הנותנת חיות לעולמות, שהיא מידת היסוד, כי זו תשיעית לאותיות וזו תשיעית לאצילות מלמעלה למטה, ועל האות הזה נאמר "אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם" וגו' וביאור זה כי אות ט"ת עולה כמנין "א"ח(ד)", הרומז לחיבור ספירת המלכות (הנרמזת באות ד') עם היסוד (הנרמז באותיות אח שבגימטריא ט'), ובשעה שהיסוד מתחבר עם המלכות אזי מידה זו עולה בגימטריא המילה אחד י"ה, כי בנתינת ה למידת המלכות הנקראת "צדק" עשה אותה "צדקה" - הרומז על מידת המלכות כשהיא מליאה בשפע.

והטעם שמידת היסוד נקרא טוב, כי סוד היסוד הוא טוב ועולה טו"ב כמו יסו"ד במספר קטן, כל אחד מהם י"ז, ובזמן שהוא יורד להשפיע, יורד בתוספת כבוד וברכה ושפע לצורך העולמים, ואז נקרא "חי העולמים", שהרי אח"ד עם ה עולה חי[1].

הערות שוליים

  1. מגן דוד אות ט'