י"ב בקר: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "עולם האצילות " ב־"עולם האצילות ") |
מ (החלפת טקסט – "עולם הבריאה " ב־"עולם הבריאה ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
בתורת ה[[קבלה]] הוא כינוי ל[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]], ולשנים עשר השבטים. | בתורת ה[[קבלה]] הוא כינוי ל[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]], ולשנים עשר השבטים. | ||
ב[[עולם הבריאה]] נמצאים ארבעה [[מלאכים]] גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד מ[[מלאכים]] אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות ה[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]] שבו נמצא ה[[גן עדן]]. | |||
ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: [[חסד (ספירה)|חסד]], [[גבורה (ספירה)|גבורה]] ו[[תפארת (ספירה)|תפארת]]), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים. | ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: [[חסד (ספירה)|חסד]], [[גבורה (ספירה)|גבורה]] ו[[תפארת (ספירה)|תפארת]]), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים. |
גרסה מ־07:37, 28 בספטמבר 2016
י"ב בקר הוא אחד מהכלים שעשה שלמה המלך בבית המקדש, היה זה אגן מים עשוי נחושת שעמד על גבי שניים עשר שוורים.
בתורת הקבלה
בתורת הקבלה הוא כינוי למלאכים של עולם הבריאה, ולשנים עשר השבטים.
בעולם הבריאה נמצאים ארבעה מלאכים גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד ממלאכים אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות המלאכים של עולם הבריאה שבו נמצא הגן עדן.
ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: חסד, גבורה ותפארת), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים.
כמו כן שניים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש[1] מכונים י"ב בקר.
י"ב גבולי אלכסון שהם ההתכללות של זעיר אנפין של עולם האצילות נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת מלכות דאצילות, והם בחינת גבולות לים זה.
ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא האדם העליון, כך שהם משמשים כמרכבתא תתאה וככיסא הכבוד לעולם האצילות.
הערות שוליים
- ↑ ראה פרשת במדבר